Discuțiile din cabina piloților și controversele privind prăbușirea avionului Air India
Raportul preliminar legat de prăbușirea avionului Air India a generat mai multe întrebări și speculații. O înregistrare din cabina piloților sugerează că alimentarea cu combustibil a motoarelor a fost oprită intenționat, ceea ce a dus la pierderea totală de putere a aeronavei. Această ipoteză a fost explorată de anchetatori, dar detaliile exacte rămân neclare.
La scurt timp după decolare, comutatoarele de control ale combustibilului de pe Boeing 787 s-au mutat brusc în poziția „oprire”, un pas care, în mod normal, se efectuează după aterizare. Înregistrarea din cabină arată un dialog între piloți, în care copilotul îl întreabă pe căpitan de ce a efectuat oprirea, la care căpitanul răspunde că nu a făcut acest lucru.
În timpul zborului, comutatoarele au fost readuse la poziția normală, iar un motor a început să-și recâștige puterea, în timp ce celălalt s-a reaprins, dar fără a-și recupera complet tracțiunea. Aeronava a fost în aer mai puțin de un minut înainte de a se prăbuși într-un cartier din Ahmedabad, India.
Speculațiile au fost amplificate de mai multe publicații, care au subliniat că detaliile din ancheta accidentului se concentrează asupra pilotului senior. În acest context, Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India a avertizat că anumite agenții de presă încearcă să tragă concluzii prin relatări selective și neverificate, numind aceste acțiuni iresponsabile. De asemenea, Asociația Piloților Comerciali Indieni a condamnat graba de a învinovăți echipajul înainte de finalizarea anchetei.
Investigația în acest caz continuă, iar un raport final este așteptat în aproximativ un an, lăsând loc pentru speculații și controverse în jurul circumstanțelor prăbușirii avionului.
Controversele privind prăbușirea avionului Air India
Subiectul discuțiilor recente se concentrează pe întrebarea „Cine a oprit alimentarea cu combustibil?” în contextul prăbușirii avionului Air India. Un investigator de accidente aeriene din Canada, care a dorit să rămână anonim, a subliniat că extrasul conversației din raport conține mai multe posibilități legate de această întrebare.
Investigatorul a menționat că, în cazul în care pilotul „B” a acționat comutatoarele fără a fi conștient, acesta ar putea nega ulterior fapta. Pe de altă parte, dacă pilotul „A” a acționat intenționat, ar putea fi conștient că înregistrările vocale vor fi examinate, ceea ce ar putea duce la o deviere a atenției de la responsabilitatea sa.
Deși Autoritatea pentru Investigația Accidentelor Aeriene (AAIB) va încerca să determine cine a spus ce, întrebarea „Cine a oprit alimentarea cu combustibil?” rămâne fără un răspuns clar. Investigatorul a sugerat că s-ar putea să nu aflăm niciodată răspunsul exact.
În plus, investigatorii au declarat că există dovezi puternice că întrerupătoarele de alimentare cu combustibil au fost oprite manual, însă este esențial să păstrăm „mintea deschisă” în formularea concluziilor. Peter Goelz, fost director general al NTSB, a cerut publicarea unei transcrieri a înregistrărilor vocale cu vocile piloților identificate, subliniind că orice defecțiune în timpul decolării ar fi fost înregistrată și ar fi declanșat alerte, care ar fi fost observate și discutate de echipaj.
Anchetatorii îndeamnă la prudență în formularea concluziilor, având în vedere complexitatea situației.