A început forarea tunelului de metrou spre Aeroportul Otopeni
Primul tunel de metrou pentru Magistrala 6, care leagă stația 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă, a început să fie săpat, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o vizită pe șantier. Proiectul, ce se va întinde pe o distanță de 6,6 km și va include șase stații, este așteptat să fie finalizat între anii 2027 și 2028.
Grindeanu a subliniat importanța acestui proiect, menționând că discuțiile despre construcția magistralei au început încă din anii ’90. De asemenea, el a mulțumit ambasadorului Japoniei pentru sprijinul continuu în finanțarea acestui proiect, care a fost temporar blocat de fostul ministru al Transporturilor din cauza problemelor de rentabilitate.
Ministrul a afirmat că, în prezent, sunt planificate patru tuneluri de forare, dintre care două vor funcționa pe secțiunea actuală. Grindeanu a exprimat dorința de a transfera compania Metrorex sub autoritatea primăriei, pentru a asigura un sistem de transport integrat în București.
Forarea Tunelului de Metrou spre Aeroportul Otopeni a Început
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat începutul forării tunelului pentru magistrala de metrou M6, care va conecta Bucureștiul cu Aeroportul Otopeni. Acesta a participat, miercuri, la lansarea primului utilaj de foraj TBM pe șantierul viitoarei magistrale, care va fi operațional pe secțiunea de sud 1 Mai – Tokyo.
Grindeanu a estimat că, undeva între anii 2027 și 2028, această magistrală va fi finalizată, facilitând astfel accesul mai rapid la aeroport.