Impactul publicității la junk food asupra consumului de calorii la copii
Un studiu recent a arătat că doar cinci minute de publicitate la junk food pot determina copiii să consume semnificativ mai multe calorii într-o zi. Cercetarea a implicat 240 de tineri cu vârste între 7 și 15 ani din Marea Britanie, care, după ce au vizionat reclame la produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare, au consumat în medie cu 130 de calorii mai mult.
După vizionarea reclamelor, copiii au mâncat cu 58 de calorii mai mult la gustări și cu 73 de calorii mai mult la prânz, comparativ cu perioada în care au fost expuși la reclame nealimentare. Studiul a demonstrat că efectul asupra consumului de calorii este consistent, indiferent dacă reclamele erau pentru alimente specifice sau pentru mărci de fast-food.
Emma Boyland, autorul principal al studiului, a subliniat importanța acestor descoperiri, afirmând: „Acesta este primul studiu care arată că publicitatea alimentară exclusiv de marcă afectează ceea ce mănâncă copiii. Copiii nu mănâncă mai mult doar imediat după publicitatea alimentară, ci consumă mai multe calorii și la masa de prânz, la câteva ore după expunerea la reclame.”