Cinci oferte pentru proiectarea și execuția drumului expres Focșani-Brăila
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că, pe 8 ianuarie 2025, a primit cinci oferte de la asocieri și constructori din România, Bulgaria și Italia pentru contractul de proiectare și execuție a drumului expres Focșani-Brăila. Această investiție, cu o lungime de 73 de kilometri, este finanțată din fonduri europene și are o valoare totală de 5,3 miliarde lei.
Contractul are o durată de realizare de 42 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 36 luni pentru execuție. Drumul va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.
Ofertele au fost depuse de următoarele asocieri:
- WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
- Asocierea TRACE Group Hold (lider, Bulgaria) – Tancrad – Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design – Primacons Group SRL – Drum Asfalt – Olroad Construct
- Asocierea SA&PE Construct (lider, România) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company
- Asocierea CONI (lider, România) – Pimk – TQM Management
- Asocierea DANLIN XXL (lider, România) – Intertranscom Impex SRL – Groma Hold LTD
Potrivit declarațiilor directorului general al CNIR, Gabriel Budescu, proiectul include criterii de evaluare noi, care respectă angajamentele naționale în ceea ce privește obiectivele de dezvoltare socială și politicile de mediu. Oferta financiară va avea o pondere de 40%, iar oferta tehnică de 60%, incluzând factori precum creșterea incluziunii sociale și utilizarea materialelor sustenabile.
Drumul expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens, o lățime totală de 4 x 3,50 metri, o bandă mediană de 3 metri, acostamente consolidate de 2 x 2,25 metri și parapete de beton de tip New Jersey.
Proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila
Proiectul de construcție a drumului expres Focșani-Brăila include 57 de structuri, printre care poduri și pasaje, precum și șase noduri rutiere. Acestea sunt: Nodul Focșani (intersecție A 7), Milcovul (DN 23 A), Măicănești (DN 23), Corbu (DN 23), Siliștea (DJ 221 C) și Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila).
Garanția lucrărilor efectuate pentru acest proiect este de 5 ani. Drumului expres îi sunt alocate dotări esențiale, inclusiv două parcări de scurtă durată, fiecare având 120 de locuri, și o platformă de cântărire. De asemenea, sunt prevăzute spații de servicii tip S 1, cu 150 de locuri de parcare, care includ zone rezervate pentru benzinării și pentru comerț/alimentație publică.
În cadrul proiectului, va fi amenajat un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și un Centru de Monitorizare și Informare, care vor contribui la gestionarea eficientă a traficului și la întreținerea drumului.