Constructori din România, Austria și Turcia competiție pentru tronsonul Autostrăzii Unirii
Compania Națională de Investiții Rutiere a primit șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia pentru contractul de proiectare și execuție al tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii „Unirii”-A8.1. Printre ofertanți se numără:
- Asocierea STRABAG
- Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (lider) – CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
- Asocierea Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider) – OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
- Asocierea BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (lider) – STRACO HOLDING – ILGAZ CONSTRUCTION
- Asocierea DANLIN XXL (lider) – GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L. – EVROPEISKI PATISHTA
- Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani are o lungime de 28,6 kilometri și un cost estimat de 5,5 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene prin Programul Transport PT 2021-2027. Durata estimată pentru finalizarea tronsonului este de 46 de luni, incluzând 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
În plus, pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR va acorda punctaj suplimentar constructorului care prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Contractul include realizarea a 33 de poduri și pasaje, 2 tunele, 3 noduri și 12 kilometri de Drumuri de Legătură. Directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu, a menționat că s-au lansat în licitație ultimele trei tronsoane care completează Autostrada Unirii, subliniind importanța unei perioade mai generoase pentru depunerea ofertelor competitive.
Toate contractele sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Constructori din România, Austria și Turcia în competiție pentru Autostrada Unirii
Constructorii din România, Austria și Turcia se află în competiție pentru realizarea tronsonului din Autostrada Unirii, un proiect major de infrastructură. Tronsonul 3, cu o lungime de 17,7 kilometri, are o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 5,2 miliarde lei, în timp ce tronsonul 4, de 12,7 kilometri, este evaluat la 4,1 miliarde lei. Durata de realizare pentru aceste două tronsonuri este de 46 de luni, dintre care 10 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.
Pentru tronsonul 5, cu o lungime de 2,77 kilometri, valoarea estimată este de 267 milioane lei, iar termenul de realizare este de 18 luni. Licitațiile pentru aceste lucrări vor fi publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fiind vizibile după acest moment.
Până acum, pentru tronsonul 1 Moțca-Târgu Frumos au fost depuse șase oferte, iar ofertele pentru tronsonul 2, Târgu Frumos-Lețcani, vor fi deschise pe 2 iunie 2025.