Hot News
The Kryptonite Sparks sărbătorește 10 ani de la lansarea piesei „EȘTI” printr-un mini-turneu național
Consiliul Local Corbu a aprobat construcția unei noi grădinițe în satul Vadu
Groenlanda își schimbă forma în timp ce se deplasează spre nord-vest
Motivul sumbru pentru care o tânără celtă a fost sacrificată acum două milenii
De ce dinții nu sunt considerați oase?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Actual > Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”
Actual

Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”

Data: 31 martie 2025 - 06:10
Petrache Poenaru 258
Distribuie
cum a ajuns romania sa fie data ca exemplu negativ in nato caile ferate sunt cruciale in mobilitatea aliantei si descurajarea rusiei 67ea1497e3388

Sursa foto: Google Images

România, un exemplu negativ în NATO privind infrastructura feroviară

Europa trebuie să-și dezvolte o infrastructură feroviară eficientă pentru a îmbunătăți capacitatea de reacție și transport rapid al trupelor NATO, a subliniat generalul Ben Hodges, fost comandant al trupelor SUA în Europa. Într-un interviu, acesta a evidențiat o experiență din România, unde transportul echipamentelor grele pe calea ferată s-a dovedit a fi singura soluție pentru traversarea Carpaților, din cauza stării precare a infrastructurii rutiere.

Generalul Hodges a menționat că, în activitatea sa din perioada 2015-2016, a observat dificultăți în transportul pieselor de schimb pentru unitățile NATO. Această situație a evidențiat problemele birocratice întâmpinate la traversarea granițelor între țările membre NATO, chiar și în cadrul Uniunii Europene.

„Calea ferată se dovedește a fi crucială în transportul echipamentelor grele în locuri în care altfel ar fi dificil de transportat”, a afirmat Hodges, adăugând că în România, singura opțiune pentru transportul militar greu a fost calea ferată. El a subliniat că viteza de mobilitate este esențială pentru descurajarea Rusiei, subliniind importanța unei infrastructuri feroviare eficiente pentru NATO.

Ben Hodges a identificat trei factori esențiali pentru îmbunătățirea transportului trupelor NATO în Europa: piedicile legale sau diplomatice, starea infrastructurii feroviare și capacitatea de transport. „Nu este vorba doar de viteza trenului, ci de cât de rapid poți să muți un lucru din punctul A în punctul B”, a concluzionat el.

România, exemplu negativ în NATO din cauza infrastructurii feroviare

Generalul Ben Hodges a subliniat, într-un interviu recent, importanța infrastructurii feroviare pentru mobilitatea Alianței NATO, afirmând că România se confruntă cu o situație gravă în acest domeniu. El a declarat că infrastructura din România este într-o stare „jalnică”, ceea ce îngreunează transportul rapid al trupelor și echipamentelor necesare în cazul unui conflict.

„Este foarte greu să transporți lucruri în interiorul României. Drumurile și căile ferate nu vor ajuta forțele române sau cele NATO să se deplaseze rapid pentru a putea respinge un atac rusesc”, a spus Hodges. Potrivit acestuia, chiar dacă transportul se poate realiza, costurile sunt semnificative.

Un exemplu concret menționat de general este dificultatea de a transporta un sistem Patriot, care poate fi împiedicat de poduri sau tuneluri inadecvate. „Majoritatea tunelurilor din Europa ar trebui să permită transportul pe calea ferată a unui lansator Patriot, dar e suficient să existe un singur tunel inadecvat pe traseu pentru a te opri”, a adăugat Hodges.

Aceste probleme logistice afectează nu doar România, ci și alte țări din regiune, cum ar fi cele baltice, care au încă un ecartament feroviar pe sistem sovietic. În contrast, restul Europei, inclusiv România, utilizează ecartamentul standard de 1435 mm. De aceea, țările europene depun eforturi de zece ani pentru finalizarea proiectului „Rail Baltica”, care vizează modernizarea infrastructurii pentru a îmbunătăți mobilitatea trupelor NATO.

Etichete:bencaicarpatiferatehodgesinfrastructuramilitarnatoromaniarutierășoselesuatransport
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent scholz avertizeaza sua dupa ce trump a impus taxe vamale de 25 pentru importurile de masini ue va reactiona clar si decisiv 67ea1491d08a3 Scholz avertizează SUA după impunerea de către Trump a taxelor vamale de 25% pentru importurile de maşini: UE va reacţiona clar şi decisiv
Articolul următor increderea in economia romaneasca este in revenire grafice 67ea15f80a488 Încrederea în economia românească este în revenire – GRAFICE
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
the kryptonite sparks marcheaza 10 ani de la lansarea piesei esti printr un mini turneu national 6906c2bb4282f

The Kryptonite Sparks sărbătorește 10 ani de la lansarea piesei „EȘTI” printr-un mini-turneu național

2 noiembrie 2025 256
consiliul local corbu a aprobat construirea unei noi gradinite in satul vadu 6906ab58b42bd

Consiliul Local Corbu a aprobat construcția unei noi grădinițe în satul Vadu

2 noiembrie 2025 343
groenlanda capata o noua forma pe masura ce se deplaseaza spre nord vest 690685ff81557

Groenlanda își schimbă forma în timp ce se deplasează spre nord-vest

2 noiembrie 2025 159
motivul sumbru pentru care o tanara celta a fost sacrificata acum 2 000 de ani 690685ec3954b

Motivul sumbru pentru care o tânără celtă a fost sacrificată acum două milenii

2 noiembrie 2025 295
de ce dintii nu sunt oase 690685dbf2195

De ce dinții nu sunt considerați oase?

2 noiembrie 2025 235
update alerta la murfatlar un barbat de 70 de ani disparut in padure 6906848c939bb

UPDATE. Alertă la Murfatlar: Un bărbat de 70 de ani a dispărut în pădure

2 noiembrie 2025 11

Te-ar putea interesa și...

cazul motociclistului ucis de urs pe transfagarasan unul dintre puii ursoaicei a fost gasit anuntul ministrului mediului 686fbe2260bdb
Actual

Cazul motociclistului ucis de urs pe Transfăgărășan: puiul ursoaicei a fost găsit. Anunțul ministrului Mediului

10 iulie 2025 50
nicusor dan parteneriatul strategic dintre romania si polonia trebuie consolidat 682b4ce2681fd
Actual

Nicușor Dan: Consolidarea parteneriatului strategic între România și Polonia

20 mai 2025 302
doua scoli au fost evacuate si mai multe cladiri au fost afectate in satu mare dupa cutremurul de miercuri dimineata 68ef8769f085f
Actual

Evacuarea a două școli și afectarea mai multor clădiri în Satu Mare, în urma cutremurului de miercuri dimineață

15 octombrie 2025 28
dupa ce a autorizat atacurile cu rachete americane asupra rusiei biden trimite ucrainei mine antipersonal 673d86ccecd79
Extern

După ce a aprobat atacurile cu rachete americane asupra Rusiei, Biden trimite Ucrainei dispozitive explozive de tip antipersonal.

20 noiembrie 2024 366
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?