Hot News
O dronă s-a prăbușit în nordul județului Tulcea. MApN a găsit resturile aparatului: „Au fost constatate urme de combustie”
Bolojan propune modificarea legislației pentru prosumatori: „Cine injectează energie în sistem ar trebui să aibă și stocare”
Dezbatere: Ceremoniile fără componenta religioasă reprezintă nunți „mai puțin solemne” sau nu?
Handbaliștii de la CSM Constanța se confruntă vineri la Cupa Poli cu CSM București
Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control mai redus al creierului
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cum poate fi scăzută tensiunea arterială mai eficient decât prin renunțarea la sare: Fructul comun care trebuie inclus în dietă
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Actual > Cum poate fi scăzută tensiunea arterială mai eficient decât prin renunțarea la sare: Fructul comun care trebuie inclus în dietă
Actual

Cum poate fi scăzută tensiunea arterială mai eficient decât prin renunțarea la sare: Fructul comun care trebuie inclus în dietă

Data: 20 aprilie 2025 - 08:10
Petrache Poenaru 298
Distribuie
cum poate fi scazuta tensiunea arteriala mai eficient decat renuntarea la sare fructul comun care trebuie adaugat in dieta 680479994d78c

Sursa foto: Google Images

Fructul comun care poate reduce tensiunea arterială mai eficient decât renunțarea la sare

Un studiu recent realizat în SUA a relevat că un fruct comun, bogat în potasiu, poate fi mai eficient în scăderea tensiunii arteriale decât simpla reducere a consumului de sare. Cercetătorii subliniază importanța echilibrului dintre potasiu și sodiu pentru sănătatea cardiovasculară.

Aproape o treime dintre adulții din întreaga lume suferă de hipertensiune arterială, iar controlul aportului de potasiu prin consumul de banane ar putea fi esențial în gestionarea acestei afecțiuni. Noul studiu, publicat în American Journal of Physiology-Renal Physiology, recomandă pacienților cu hipertensiune arterială să adauge bananele în dieta lor, pe lângă reducerea consumului de sare.

Anita Layton, unul dintre autorii studiului de la Universitatea din Waterloo, afirmă: „Cercetările noastre sugerează că adăugarea unor alimente bogate în potasiu, cum ar fi bananele, ar putea avea un impact pozitiv mai mare asupra tensiunii arteriale decât doar reducerea sodiului.”

Importanța raportului sodiu/potasiu

Sodiul și potasiul sunt electroliți esențiali care ajută corpul să transmită semnale electrice și joacă un rol important în funcțiile vitale, cum ar fi retenția de apă. Studiul recent sugerează că creșterea aportului de potasiu poate fi mai eficientă pentru reducerea tensiunii arteriale decât simpla diminuare a sodiului.

Deși s-a demonstrat că un consum mai mare de potasiu contribuie la controlul tensiunii arteriale, echilibrul ideal între cele două minerale rămâne o zonă de studiu activă. Cercetătorii notează că, în trecut, beneficiile consumului de potasiu au fost adesea neglijate în comparație cu riscurile asociate consumului excesiv de sodiu.

Noul studiu utilizează un model matematic pentru a analiza cum raportul potasiu/sodiu influențează organismul, simulând diverse niveluri de sodiu și potasiu și efectele acestora asupra tensiunii arteriale.

Concluzia studiului este că o dietă bogată în potasiu, similară cu cea a strămoșilor noștri, ar putea ajuta la menținerea unei tensiuni arteriale sănătoase, în contrast cu dietele moderne care tind să fie bogate în sodiu și sărace în potasiu.

Reducerea tensiunii arteriale prin dietă

Hipertensiunea arterială este o problemă comună în societățile industrializate, fiind mai puțin frecventă în comunitățile izolate, conform afirmațiilor lui Melissa Stadt, doctorand la Universitatea din Waterloo.

Fructul benefic pentru sănătate

Un studiu recent sugerează că adăugarea unui fruct comun în dietă poate fi mai eficientă decât simpla renunțare la sare pentru scăderea tensiunii arteriale. Această descoperire subliniază importanța alegerilor alimentare în gestionarea sănătății cardiovasculare.

Etichete:arterialadietăfructpotasiusaresodiutensiune
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent cum ar putea deveni donald trump un factor declansator de inovatie pentru arhitectura europeana 6804729a9b70f Cum ar putea Donald Trump să devină un factor declanșator de inovație pentru arhitectura europeană
Articolul următor ciocolata dubai provoaca o penurie internationala de fistic 68047bebe1d23 Ciocolata Dubai generează o penurie globală de fistic
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
video o drona s a prabusit in nordul judetului tulcea mapn a gasit resturile aparatului au fost constatate urme de combustie 6a7f2c09e624a

O dronă s-a prăbușit în nordul județului Tulcea. MApN a găsit resturile aparatului: „Au fost constatate urme de combustie”

14 august 2026 321
bolojan vrea sa schimbe legislatia pentru prosumatori pe viitor cine injecteaza energie in sistem ar trebui sa aiba si stocare 6a7f2b84742f8

Bolojan propune modificarea legislației pentru prosumatori: „Cine injectează energie în sistem ar trebui să aibă și stocare”

14 august 2026 22
dezbatere ceremoniile fara componenta religioasa inseamna nunti mai putin solemne sau nu 6a7f28b35ac3e

Dezbatere: Ceremoniile fără componenta religioasă reprezintă nunți „mai puțin solemne” sau nu?

14 august 2026 19
handbalistii de la csm constanta se dueleaza vineri la cupa poli cu csm bucuresti 6a7f28b354165

Handbaliștii de la CSM Constanța se confruntă vineri la Cupa Poli cu CSM București

14 august 2026 303
gandirea in afara tiparelor ar putea necesita un control al creierului mai redus 6a7f28a7ba665

Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control mai redus al creierului

14 august 2026 351
cseke attila anunta ca numarul creselor construite prin programul sfanta ana va creste la 130 140 pana la finalul anului 6a7f2823e6ad9

Cseke Attila anunță că numărul creșelor construite prin Programul „Sfânta Ana” va ajunge la 130-140 până la sfârșitul anului

14 august 2026 36

Te-ar putea interesa și...

republica moldova schimba moneda de referinta de la dolar la euro 677688ecc8c33
Actual

Republica Moldova trece de la dolar la euro ca monedă de referință

2 ianuarie 2025 323
exclusiv armata romaniei creste numarul militarilor la granita cu ucraina ministrul apararii exista riscul sa vedem drone in zonele locuite 696e44bad47d0
Actual

Armata României crește numărul militarilor la granița cu Ucraina. Ministrul Apărării: „Există riscul să vedem drone în zonele locuite”

19 ianuarie 2026 125
echinoctiul de primavara cu ninsori si lapovita cum va fi vremea de paste 69bc267610a6e
Actual

Echinocțiul de primăvară cu ninsori și lapoviță. Prognoza meteo pentru Paște

19 martie 2026 356
psd muta scandalul pe legea salarizarii publice la bruxelles social democratii i au trimis o scrisoare ursulei von der leyen 6a6b4ce64df80
Actual

PSD aduce scandalul legii salarizării publice la Bruxelles. Social-democrații au trimis o scrisoare Ursulei von der Leyen.

30 iulie 2026 368
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?