Hot News
Ce este viza H-1B, taxată acum cu 100.000 de dolari de Donald Trump. „Un exod al creierelor va afecta grav productivitatea”
Fostul dinamovist dorit de Gigi Becali a ajuns de nerecunoscut! Rezervă în liga secundă din Turcia
Strada Grecească – Sărbătoare urbană. Un eveniment civic și cultural dedicat patrimoniului grecesc din Constanța.
Imaginea serii la Paris! Dembele a câștigat Balonul de Aur și l-a dus direct în mijlocul ultrașilor
ANALIZĂ: Seara în care Kopic are ce regreta, iar Zicu i-a arătat lui Hagi că poate. Trei idei după Dinamo – Farul 1-1
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia
Economic

Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia

Data: 27 martie 2025 - 07:49
Petrache Poenaru 229
Distribuie
videofoto cum sunt fabricate bigster si duster cu peste 500 de roboti transformare spectaculoasa a uzinei dacia 67e482e39cb15

Sursa foto: Google Images

Transformarea uzinei Dacia: Fabricarea SUV-urilor Bigster și Duster

Uzina Dacia din România a suferit o transformare spectaculoasă în ultimele două decenii, o evoluție vizibilă în special în interiorul său, de la achiziția de către Renault. Investițiile semnificative, ce se ridică la câteva sute de milioane de euro în ultimii doi ani, au avut ca scop pregătirea pentru producția SUV-urilor Duster și Bigster.

În prima secție a liniei de producție, Presajul, tabla este tăiată și îndoită pentru a crea componentele necesare, precum aripi și uși. Această tablă, de 800 de tone pe zi, este importată, deoarece producția locală a încetat. Presele robotizate din această secție funcționează cu o forță de până la 2000 de tone, procesând 10.000 de piese într-un schimb de 8 ore, un ritm impresionant de 65 de secunde per vehicul.

Directorul fabricii, Sile Fulga, a subliniat că, deși departamentul de presaj este unul dintre cele mai mici, cu aproximativ 400 de angajați, a beneficiat de o investiție de 36 de milioane de euro în ultimii doi ani. Această robotizare a proceselor a permis o eficiență crescută în fabricarea componentelor pentru cele două SUV-uri.

După procesarea în secția Presaj, piesele de caroserie sunt transportate în secția Caroserie, care se întinde pe o suprafață de peste 6 hectare, unde sunt sudate pentru a forma structura vehiculului.

Fabricarea Bigster și Duster: Transformarea Uzinei Dacia

Uzina Dacia din Mioveni a suferit o transformare impresionantă, având acum peste 550 de roboți de ultimă generație de la Kuka și ABB, care contribuie la procesul de fabricație. Gradul de robotizare a atins 60%, asigurând astfel o eficiență crescută în realizarea fiecărei caroserii.

Fiecare caroserie necesită între 10 și 11 ore pentru a fi complet realizată, începând de la intrarea în secție și până la ieșirea pe linia de montaj. Roboții preiau piesele de tablă, le mută și le sudează, în timp ce angajații se concentrează pe sudarea pieselor mai mici care nu pot fi manipulate automat.

După finalizarea caroseriei, aceasta avansează către secția de Montaj, unde sunt aduse piese esențiale precum platforma de rulare și motorul. Aceste componente sunt unite pe două linii diferite: una inferioară, care îmbină platforma cu caroseria, și una superioară, pentru montajul pieselor din habitaclu.

Fiecare vehicul este personalizat, iar angajații primesc pachetele de componente în funcție de codurile specifice ale mașinii, care deja au codul VIN ștanțat. Producția modernizată a uzinei este evidentă, comparativ cu acum 5-6 ani, și se reflectă în calitatea vehiculelor care ajung la Departamentul de Control Calitate.

Aici, aproximativ 200 de angajați verifică circa 800 de puncte de control pentru a asigura funcționalitatea fiecărui vehicul înainte de livrare. Sile Fulga, directorul fabricii, subliniază că toate operațiile ce asigură calitatea ergonomiei și geometriei vehiculului sunt complet automatizate, evidențiind angajamentul uzinei pentru eficiență și rentabilitate.

Fabricarea Bigster și Duster la uzina Dacia

Uzina Dacia din Mioveni a implementat o transformare semnificativă în procesul de producție, integrând peste 500 de roboți pe liniile de fabricație. Această modernizare permite fabricației eficiente a noilor modele Bigster și Duster, fiecare având un impact distinct asupra capacității de producție.

În prezent, modelul Bigster reprezintă între 30% și 40% din producția uzinei, iar livrările pentru acest model vor începe în luna aprilie. Pe de altă parte, Duster continuă să domine, acoperind aproximativ 50% din linia de producție, restul fiind ocupat de modelele Logan, Sandero și Jogger, destinate pieței locale și țărilor din apropierea României.

Uzina produce zilnic aproape 1.400 de vehicule, dintre care aproximativ 90% sunt destinate exportului în Europa și în alte regiuni. De asemenea, aici se fabrică kituri CKD, care sunt trimise către uzine externe pentru asamblare.

Integrarea locală și furnizorii

Directorul uzinei a subliniat că gradul de integrare locală este de aproximativ 50%, cu furnizori din România care colaborează strâns cu fabrica pentru a asigura un flux constant de componente, fără stocuri. Fiecare vehicul, fie că este vorba de Duster sau Bigster, conține în jur de 1000 de repere.

Diferențele între Bigster și Duster

Diferențele dintre Duster și Bigster sunt notabile, având componente comune în proporție de 65%-70%. Aceste diferențe se regăsesc în caroserie, interior și dotările specifice fiecărui model. Bigster beneficiază de operații specifice segmentului C, inclusiv modificări în geometria vehiculului și în procesul de vopsitorie.

Deși cele două modele sunt interconectate din punct de vedere constructiv și structural, Bigster se distinge prin statura, detaliile și eleganța sa suplimentară.

Perspective pentru viitor

Dacia intenționează să atragă clienții din segmentul C cu modelul Bigster, oferindu-l la un preț competitiv. În funcție de cererea pieței în primul an de viață al modelului, fabrica este pregătită să crească producția în perioada următoare.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent foto zest pizza pare simplu sa faci pizza exista foarte multa impostura oameni care spun ca stiu ce fac dar in realitate nu fac proprietarele intra cu pizza pe segmentul congelatel 67e482d37d738 Zest Pizza: „Pare simplu să faci pizza. Există foarte multă impostură, oameni care spun că știu ce fac, dar în realitate nu fac!”. Proprietarele intră cu pizza pe segmentul congelatelor. Planuri pentru o fabrică și extindere internațională.
Articolul următor ochi pentru ochi si dinte pentru dinte metoda la care a apelat un barbat din judetul constanta judecatorii s au pronuntat pe fond 67e484d56c0ea „Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte“: decizia judecătorilor în cazul unui bărbat din județul Constanța
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ce este viza h 1b taxata acum cu 100 000 de dolari de donald trump un exod al creierelor va afecta grav productivitatea 68d24383b6abb

Ce este viza H-1B, taxată acum cu 100.000 de dolari de Donald Trump. „Un exod al creierelor va afecta grav productivitatea”

23 septembrie 2025 144
fostul dinamovist dorit de gigi becali a ajuns de nerecunoscut rezerva in liga secunda din turcia 68d242ff69d45

Fostul dinamovist dorit de Gigi Becali a ajuns de nerecunoscut! Rezervă în liga secundă din Turcia

23 septembrie 2025 6
strada greceasca sarbatoare urbana un eveniment civic cultural care readuce in centrul atentiei patrimoniul grecesc al constantei 68d240d66df8a

Strada Grecească – Sărbătoare urbană. Un eveniment civic și cultural dedicat patrimoniului grecesc din Constanța.

23 septembrie 2025 345
foto imaginea serii la paris dembele a luat balonul de aur si l a dus direct in mijlocul ultrasilor 68d23fa211baa

Imaginea serii la Paris! Dembele a câștigat Balonul de Aur și l-a dus direct în mijlocul ultrașilor

23 septembrie 2025 7
analiza seara in care kopic are ce regreta iar zicu i a aratat lui hagi ca poate trei idei dupa dinamo farul 1 1 68d23bfa6023f

ANALIZĂ: Seara în care Kopic are ce regreta, iar Zicu i-a arătat lui Hagi că poate. Trei idei după Dinamo – Farul 1-1

23 septembrie 2025 6
diana sosoaca trebuie sa se prezinte marti la parchetul general ea este vizata ca suspect intr un dosar pentru 11 infractiuni 68d2391035b55

Diana Șoșoacă trebuie să se prezinte marți la Parchetul General în calitate de suspect într-un dosar pentru 11 infracțiuni.

23 septembrie 2025 337

Te-ar putea interesa și...

foto inedit carrefour lanseaza primul carucior inteligent din romania 686fbc0c3ddec
Economic

Carrefour lansează primul cărucior inteligent din România

10 iulie 2025 47
iphone 16e este asamblat in brazilia 6802176e2c13f
Economic

iPhone 16e este produs în Brazilia

18 aprilie 2025 411
companiile din sua profita de dobanzile mai mici in euro pentru a economisi milioane de dolari 67b8a6a6b61d4
Economic

Companiile din SUA beneficiază de dobânzile reduse în euro pentru a economisi milioane de dolari

22 februarie 2025 293
videofoto premiera erbasu a inceput asfaltarea pe tronsonul abandonat de bechtel si neatins 12 ani 684af1f012d1e
Economic

Premieră – Erbașu a început asfaltarea pe tronsonul lăsat de Bechtel și neatins timp de 12 ani

12 iunie 2025 338
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?