Hot News
USR răspunde ironic după cererea lui Marcel Ciolacu ca partidul lui Fritz să se retragă de la guvernare: „Este foarte stresat”
Scandalul drumurilor construite peste conducte de gaz. Transgaz: „Primăria Sectorului 3 a realizat lucrările ilegal”. Ce riscuri implică aceasta?
Adevărul neplăcut despre Rădoi, exprimat de Rotaru: „Îmi pare rău, dar…“
Bărbat reținut la Medgidia după ce a agresat sexual o femeie pe stradă.
Preşedinţii Curţilor de apel: Discreditarea Înaltei Curţi afectează încrederea în toţi judecătorii
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia
Economic

Cum sunt fabricate Bigster și Duster, cu peste 500 de roboți. Transformare spectaculoasă a uzinei Dacia

Data: 27 martie 2025 - 07:49
Petrache Poenaru 240
Distribuie
videofoto cum sunt fabricate bigster si duster cu peste 500 de roboti transformare spectaculoasa a uzinei dacia 67e482e39cb15

Sursa foto: Google Images

Transformarea uzinei Dacia: Fabricarea SUV-urilor Bigster și Duster

Uzina Dacia din România a suferit o transformare spectaculoasă în ultimele două decenii, o evoluție vizibilă în special în interiorul său, de la achiziția de către Renault. Investițiile semnificative, ce se ridică la câteva sute de milioane de euro în ultimii doi ani, au avut ca scop pregătirea pentru producția SUV-urilor Duster și Bigster.

În prima secție a liniei de producție, Presajul, tabla este tăiată și îndoită pentru a crea componentele necesare, precum aripi și uși. Această tablă, de 800 de tone pe zi, este importată, deoarece producția locală a încetat. Presele robotizate din această secție funcționează cu o forță de până la 2000 de tone, procesând 10.000 de piese într-un schimb de 8 ore, un ritm impresionant de 65 de secunde per vehicul.

Directorul fabricii, Sile Fulga, a subliniat că, deși departamentul de presaj este unul dintre cele mai mici, cu aproximativ 400 de angajați, a beneficiat de o investiție de 36 de milioane de euro în ultimii doi ani. Această robotizare a proceselor a permis o eficiență crescută în fabricarea componentelor pentru cele două SUV-uri.

După procesarea în secția Presaj, piesele de caroserie sunt transportate în secția Caroserie, care se întinde pe o suprafață de peste 6 hectare, unde sunt sudate pentru a forma structura vehiculului.

Fabricarea Bigster și Duster: Transformarea Uzinei Dacia

Uzina Dacia din Mioveni a suferit o transformare impresionantă, având acum peste 550 de roboți de ultimă generație de la Kuka și ABB, care contribuie la procesul de fabricație. Gradul de robotizare a atins 60%, asigurând astfel o eficiență crescută în realizarea fiecărei caroserii.

Fiecare caroserie necesită între 10 și 11 ore pentru a fi complet realizată, începând de la intrarea în secție și până la ieșirea pe linia de montaj. Roboții preiau piesele de tablă, le mută și le sudează, în timp ce angajații se concentrează pe sudarea pieselor mai mici care nu pot fi manipulate automat.

După finalizarea caroseriei, aceasta avansează către secția de Montaj, unde sunt aduse piese esențiale precum platforma de rulare și motorul. Aceste componente sunt unite pe două linii diferite: una inferioară, care îmbină platforma cu caroseria, și una superioară, pentru montajul pieselor din habitaclu.

Fiecare vehicul este personalizat, iar angajații primesc pachetele de componente în funcție de codurile specifice ale mașinii, care deja au codul VIN ștanțat. Producția modernizată a uzinei este evidentă, comparativ cu acum 5-6 ani, și se reflectă în calitatea vehiculelor care ajung la Departamentul de Control Calitate.

Aici, aproximativ 200 de angajați verifică circa 800 de puncte de control pentru a asigura funcționalitatea fiecărui vehicul înainte de livrare. Sile Fulga, directorul fabricii, subliniază că toate operațiile ce asigură calitatea ergonomiei și geometriei vehiculului sunt complet automatizate, evidențiind angajamentul uzinei pentru eficiență și rentabilitate.

Fabricarea Bigster și Duster la uzina Dacia

Uzina Dacia din Mioveni a implementat o transformare semnificativă în procesul de producție, integrând peste 500 de roboți pe liniile de fabricație. Această modernizare permite fabricației eficiente a noilor modele Bigster și Duster, fiecare având un impact distinct asupra capacității de producție.

În prezent, modelul Bigster reprezintă între 30% și 40% din producția uzinei, iar livrările pentru acest model vor începe în luna aprilie. Pe de altă parte, Duster continuă să domine, acoperind aproximativ 50% din linia de producție, restul fiind ocupat de modelele Logan, Sandero și Jogger, destinate pieței locale și țărilor din apropierea României.

Uzina produce zilnic aproape 1.400 de vehicule, dintre care aproximativ 90% sunt destinate exportului în Europa și în alte regiuni. De asemenea, aici se fabrică kituri CKD, care sunt trimise către uzine externe pentru asamblare.

Integrarea locală și furnizorii

Directorul uzinei a subliniat că gradul de integrare locală este de aproximativ 50%, cu furnizori din România care colaborează strâns cu fabrica pentru a asigura un flux constant de componente, fără stocuri. Fiecare vehicul, fie că este vorba de Duster sau Bigster, conține în jur de 1000 de repere.

Diferențele între Bigster și Duster

Diferențele dintre Duster și Bigster sunt notabile, având componente comune în proporție de 65%-70%. Aceste diferențe se regăsesc în caroserie, interior și dotările specifice fiecărui model. Bigster beneficiază de operații specifice segmentului C, inclusiv modificări în geometria vehiculului și în procesul de vopsitorie.

Deși cele două modele sunt interconectate din punct de vedere constructiv și structural, Bigster se distinge prin statura, detaliile și eleganța sa suplimentară.

Perspective pentru viitor

Dacia intenționează să atragă clienții din segmentul C cu modelul Bigster, oferindu-l la un preț competitiv. În funcție de cererea pieței în primul an de viață al modelului, fabrica este pregătită să crească producția în perioada următoare.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent foto zest pizza pare simplu sa faci pizza exista foarte multa impostura oameni care spun ca stiu ce fac dar in realitate nu fac proprietarele intra cu pizza pe segmentul congelatel 67e482d37d738 Zest Pizza: „Pare simplu să faci pizza. Există foarte multă impostură, oameni care spun că știu ce fac, dar în realitate nu fac!”. Proprietarele intră cu pizza pe segmentul congelatelor. Planuri pentru o fabrică și extindere internațională.
Articolul următor ochi pentru ochi si dinte pentru dinte metoda la care a apelat un barbat din judetul constanta judecatorii s au pronuntat pe fond 67e484d56c0ea „Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte“: decizia judecătorilor în cazul unui bărbat din județul Constanța
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
usr reactioneaza ironic dupa ce marcel ciolacu a cerut ca partidul lui fritz sa iasa de la guvernare este foarte stresat 6911e0c8597c1

USR răspunde ironic după cererea lui Marcel Ciolacu ca partidul lui Fritz să se retragă de la guvernare: „Este foarte stresat”

10 noiembrie 2025 2
scandalul drumurilor construite peste conducte de gaz transgaz primaria sectorului 3 a facut lucrarile nelegal care sunt riscurile 6911dfed39942

Scandalul drumurilor construite peste conducte de gaz. Transgaz: „Primăria Sectorului 3 a realizat lucrările ilegal”. Ce riscuri implică aceasta?

10 noiembrie 2025 165
adevarul neplacut despre radoi rostit de rotaru imi pare rau dar 6911df6670918

Adevărul neplăcut despre Rădoi, exprimat de Rotaru: „Îmi pare rău, dar…“

10 noiembrie 2025 2
video barbat retinut la medgidia dupa ce a agresat sexual o femeie pe strada 6911dc8eb8bd6

Bărbat reținut la Medgidia după ce a agresat sexual o femeie pe stradă.

10 noiembrie 2025 160
presedintii curtilor de apel atunci cand inalta curte este supusa discreditarii afecteaza increderea in toti judecatorii 6911dc87d98c0

Preşedinţii Curţilor de apel: Discreditarea Înaltei Curţi afectează încrederea în toţi judecătorii

10 noiembrie 2025 222
foto si video cum se descurca in acest sezon steaua dubla castigatoare de champions league ajunsa acum in liga a doua 6911dbff66de0

Cum se descurcă în acest sezon Steaua, dublă câștigătoare de Champions League ajunsă acum în liga a doua!

10 noiembrie 2025 7

Te-ar putea interesa și...

premierul fico ridica problema neutralitatii slovaciei inaintea summitului nato in aceste vremuri absurde de inarmare cand companiile de armament isi freaca mainile de bucurie 68530158494d8
Economic

Premierul Fico abordează problema neutralității Slovaciei înaintea summitului NATO în contextul înarmării și al bucuriei companiilor de armament

18 iunie 2025 63
atac cu drone in ucraina in apropierea granitei cu romania mesaj ro alert pentru populatia din tulcea 6810632732386
Economic

Atac cu drone în Ucraina, aproape de granița cu România. Alertă RO-ALERT pentru locuitorii din Tulcea

29 aprilie 2025 216
gaze furnizorii moldoveni vor fi obligati sa inmagazineze 1 5 twh in romania si ucraina cine va beneficia 686ba12d5e503
Economic

Furnizorii moldoveni de gaze vor fi obligați să înmagazineze 1.5 TWh în România și Ucraina. Cine va beneficia?

7 iulie 2025 336
afacere de familie italiana in sectorul dentar a intrat in romania 685d55205836d
Economic

Afacere de familie italiană în domeniul dentar s-a stabilit în România

26 iunie 2025 38
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?