Daniel David: Tinerii intră în liceu cu potențial, dar sistemul nu susține performanța
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat recent că, deși tinerii care intră în liceu au inteligență și creativitate comparabile cu cele din țările vestice, rezultatele lor nu sunt la fel de performante. Aceasta se datorează, conform lui David, modelelor educaționale învechite din învățământul liceal, care necesită reforme urgente.
În cadrul unei dezbateri publice despre proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, ministrul a subliniat că există o presiune legală de a regândi Bacalaureatul și disciplinele asociate, menționând că ar fi trebuit să se facă acest lucru încă din 2021. „Performanța la nivel de liceu nu arată bine, iar modelele actuale nu mai sunt adecvate. Trebuie să le schimbăm”, a afirmat el.
Daniel David a observat că reacțiile la propunerile de reformă au fost variate, primind atât critici dure, cât și aplauze. „După primele zile, oamenii au înțeles că suntem serioși și deschiși la analize relevante, regândind modelele educaționale pentru secolul XXI”, a adăugat el.
Ministrul a menționat, de asemenea, că noile planuri cadru vor aduce un element de descentralizare, permițând astfel școlilor și elevilor să aibă mai multă libertate în alegerea numărului de ore și a curriculumului specific. Aceasta schimbare este menită să răspundă mai bine nevoilor educaționale ale tinerilor și să îmbunătățească performanțele acestora.
Daniel David: Tinerii cu Potențial în Liceu, Performanțe Inadecvate
Într-o recentă declarație, Daniel David, ministrul Educației, a subliniat că tinerii care intră în liceu în România dispun de inteligență și creativitate comparabile cu cele ale colegilor lor din țările vestice. Cu toate acestea, el a observat că aceștia nu reușesc să obțină performanțe similare la finalizarea studiilor.
David a ridicat întrebarea legată de descentralizarea sistemului educațional, sugerând că poate exista o necesitate de recentralizare pentru a asigura o educație personalizată. El a argumentat că școlile cu același profil ar trebui să aibă libertatea de a-și adapta curriculumul, astfel încât să se concentreze pe componentele care le definesc, cum ar fi matematica sau informatica.
Ministrul a subliniat importanța echilibrului între patru componente esențiale în educație: știință, religie, cultură națională și disciplinele care pregătesc tinerii pentru viață. El a vorbit despre necesitatea de a regândi predarea istoriei și geografiei României, precum și de a reintroduce gramatica în liceu, pentru a îmbunătăți competențele de limbă ale elevilor.
Mai mult, David a abordat problemele contemporane cu care se confruntă tinerii, precum consumul de droguri și comportamentele alimentare nesănătoase, propunând măsuri inovative pentru promovarea unui stil de viață sănătos.