Declinul dramatic al vânzărilor Tesla în Europa
Prețul acțiunilor Tesla a scăzut semnificativ, după ce datele au arătat că vânzările producătorului de vehicule electrice în Europa aproape s-au înjumătățit la începutul acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. În ianuarie, Tesla a vândut 9.945 de vehicule în Europa, ceea ce reprezintă o prăbușire de 45% față de aceeași lună a anului trecut, conform Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Această scădere a dus la o reducere a cotei de noi înmatriculări ale Tesla în regiune de la 1,8% la 1%.
În contrast cu declinul Tesla, piața europeană a vânzărilor de mașini electrice a înregistrat o creștere generală de 37,3%, atingând o cotă de piață de 15% din totalul autoturismelor vândute în Uniunea Europeană. Anunțul privind vânzările slabe a determinat o scădere a acțiunilor Tesla cu peste 9,22%, iar la închiderea zilei de tranzacționare, acțiunile au avut o depreciere de aproximativ 8%, ajungând la 302,80 dolari.
Acest declin al vânzărilor a afectat capitalizarea de piață a Tesla, care a scăzut la 974 de miliarde de dolari, plasând compania sub pragul de un trilion de dolari, pe care îl depășise constant din noiembrie. Semnele că Tesla se confruntă cu dificultăți în Europa erau deja evidente, având în vedere că vânzările sale în Uniunea Europeană au scăzut cu 13% în 2024.
În Germania, vânzările Tesla au scăzut cu 41% anul trecut, iar în ianuarie 2024 au fost înmatriculate doar 1.277 de vehicule, cel mai mic total lunar din iunie 2021. Analiștii sugerează că creșterea concurenței și schimbarea percepției asupra politicii lui Musk sunt factori care contribuie la stagnarea vânzărilor Tesla. În contrast, SAIC Motor, un producător auto chinez, a înregistrat o creștere de 37% a numărului de înmatriculări de mașini în Europa în aceeași perioadă.
Investitorul Ross Gerber a menționat că încetinirea vânzărilor ar putea cauza probleme pe termen lung pentru acțiunile companiei, adăugând astfel la dificultățile cu care se confruntă Tesla.