Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Dieta mediteraneană ar putea diminua riscul genetic de Alzheimer
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Dieta mediteraneană ar putea diminua riscul genetic de Alzheimer
Curiozitati

Dieta mediteraneană ar putea diminua riscul genetic de Alzheimer

Data: 31 august 2025 - 09:44
Petrache Poenaru 86
Distribuie
dieta mediteraneana ar putea reduce riscul genetic de alzheimer 68b3fcf12ecf4

Sursa foto: Google Images

Dieta mediteraneană și riscul genetic de Alzheimer

Un nou studiu sugerează că alimentația de tip mediteranean poate oferi protecție împotriva declinului cognitiv, în special pentru persoanele cu risc genetic crescut de Alzheimer. Cercetători de la Mass General Brigham, în colaborare cu Harvard T.H. Chan School of Public Health și Broad Institute of MIT and Harvard, au descoperit că acest tip de dietă poate diminua riscul de demență.

Studiul, publicat în revista Nature Medicine, evidențiază că persoanele cu cel mai mare risc genetic de Alzheimer au avut cele mai semnificative beneficii de pe urma dietei mediteraneene. Yuxi Liu, autoarea principală a cercetării, a explicat că dieta mediteraneană este singurul regim alimentar care a demonstrat efecte cognitive pozitive într-un studiu randomizat.

Boala Alzheimer are o componentă genetică puternică, iar gena apolipoproteină E (APOE) reprezintă cel mai important factor de risc. Persoanele cu o copie a variantei APOE4 au un risc de 3-4 ori mai mare de a dezvolta Alzheimer, iar cele cu două copii au un risc de până la 12 ori mai mare. Studiul a analizat datele de la 4.215 femei și 1.490 bărbați din studii de sănătate, evaluând dietele prin chestionare și analizând probele de sânge pentru a identifica metaboliții.

Rezultatele sugerează că persoanele care au urmat o dietă mediteraneană au prezentat un risc mai scăzut de demență și un declin cognitiv mai lent, beneficiile fiind mai pronunțate în cazul celor cu risc genetic ridicat.

„Aceste rezultate sugerează că dieta mediteraneană poate reduce riscul de declin cognitiv prin influențarea unor căi metabolice esențiale”, a subliniat Liu. Recomandările se aplică tuturor, dar sunt deosebit de importante pentru cei cu risc genetic crescut. În viitor, cercetătorii doresc să exploreze dacă vizarea unor metaboliți specifici prin dietă ar putea oferi o abordare mai personalizată în prevenirea demenței.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent videofoto cel putin trei morti si peste 100 de raniti dupa deraierea unui tren in egipt 68b3f85d207cc Cel puţin trei morţi şi peste 100 de răniţi după deraierea unui tren în Egipt
Articolul următor o noua specie de dinozaur descoperita in maroc purta cea mai tepoasa armura vazuta vreodata 68b3fd0f9fe8f O nouă specie de dinozaur descoperită în Maroc avea cea mai țepoasă armură cunoscută până acum.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 378
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 266

Te-ar putea interesa și...

in mod surprinzator vascul are un efect vindecator foarte puternic 676acfce8403b
Curiozitati

Vâscul are un efect vindecător foarte puternic, în mod surprinzător

24 decembrie 2024 303
test de cultura generala de ce a renuntat charles darwin la facultatea de medicina 67e572c38d280
Curiozitati

Test de cultură generală: Motivele pentru care Charles Darwin a abandonat studiile în medicină.

28 martie 2025 338
cartofii periculosi sau parte esentiala a unei alimentatii sanatoase 68176fb763e0b
Curiozitati

Cartofii: Periculoși sau esențiali pentru o alimentație sănătoasă?

4 mai 2025 248
romanii vor fi cei care ii vor spune monarhului lor ce simpatii trebuie sa aiba 68d9890604638
Curiozitati

„Românii îi vor comunica monarhului lor ce simpatii trebuie să aibă”

28 septembrie 2025 376
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?