Familiile victimelor prăbușirii avioanelor Boeing 737 MAX contestă un acord cu Departamentul Justiției
Familiile a 346 de victime ale prăbușirilor avioanelor Boeing 737 MAX se opun unui acord preliminar între Boeing și Departamentul Justiției al SUA (DOJ), care ar permite companiei să evite un proces penal. Avocatul acestora, Paul Cassell, a declarat că familiile vor contesta orice astfel de acord, considerându-l insuficient pentru a trasa responsabilitatea companiei în fața justiției.
Departamentul Justiției a prezentat detaliile acordului în cadrul unei întâlniri cu familiile victimelor, stabilind un termen până joi pentru depunerea obiecțiilor scrise. Acordul ar împiedica procesul programat pentru 23 iunie, în care Boeing este acuzată de inducerea în eroare a autorităților de reglementare americane în legătură cu un sistem esențial de control al zborului pentru modelul 737 MAX.
Cassell a subliniat că acest acord reprezintă un regres față de vara trecută, când Boeing era pregătită să-și recunoască vinovăția, o acțiune care nu mai este luată în considerare în contextul actual. Boeing a refuzat să comenteze situația. De asemenea, DOJ a menționat că detaliile finale ale acordului de neurmărire penală nu au fost încă negociate oficial între părți.
În plus, autoritățile au informat familiile că Boeing ar putea plăti 444,5 milioane de dolari într-un fond destinat victimelor accidentelor, sumă care s-ar adăuga celor 500 de milioane deja plătite de companie în 2021. Fondurile ar urma să fie distribuite echitabil între victimele celor două accidente.
Familiile victimelor se opun acordului propus
Familiile victimelor prăbușirii a două avioane Boeing 737 MAX își exprimă nemulțumirea față de un acord care ar permite companiei să evite urmărirea penală. Aceste familii consideră că un astfel de acord ar submina responsabilitatea companiei pentru tragediile cauzate.
Incidentul recent și reacția FAA
Un incident notabil a avut loc în ianuarie 2024, când un avion MAX 9, lipsit de patru șuruburi esențiale, a suferit o avarie gravă în timpul zborului, ceea ce a dus la pierderea unui panou de ușă. Ca urmare a acestui incident, Administrația Federală a Aviației (FAA) a impus un plafon de producție de 38 de avioane pe lună, subliniind preocupările legate de siguranța aeronavelor Boeing 737 MAX.