Hot News
Mesajul clar al lui Carmen Brumă: „Nu slăbești de la sport. Punct!”. Cum îți menții starea de bine după 40 de ani.
Moment tensionat la concertul lui Dorian Popa. Ce i-a spus unui fan aflat în public: „A vrut să dea un copil afară”
MAE, după elogiul lui Șoșoacă pentru Putin: Singurătatea agresorului nu se ascunde cu invitați care nu vorbesc în numele țării lor
Cum afectează Rusia semnalul GPS în întreaga Europă, provocând uneori întreruperi de câteva secunde, începând din 2019
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Studiu alarmant: Mâncarea pentru bebeluși conține prea mult zahăr și prea puțini nutrienți
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Studiu alarmant: Mâncarea pentru bebeluși conține prea mult zahăr și prea puțini nutrienți
Curiozitati

Studiu alarmant: Mâncarea pentru bebeluși conține prea mult zahăr și prea puțini nutrienți

Data: 19 mai 2025 - 12:15
Petrache Poenaru 290
Distribuie
studiu alarmant mancarea pentru bebelusi prea bogata in zahar si saraca in nutrienti 682ae17191ad7

Sursa foto: Google Images

Studiu alarmant: Alimentele pentru bebeluși, bogate în zahăr și sărace în nutrienți

Un studiu recent a evidențiat calitatea îngrijorător de scăzută a multor produse alimentare destinate bebelușilor, care, deși sunt promovate ca fiind sănătoase, conțin cantități excesive de zahăr și o nutriție deficitară. Această situație poate avea un impact negativ asupra dezvoltării copiilor.

Cercetătorii de la Universitatea din Leeds au analizat 632 de produse alimentare pentru copii cu vârste sub trei ani și au descoperit că peste 40% dintre mesele principale conțin niveluri ridicate de zahăr. De asemenea, 21% dintre produsele gata de consum, inclusiv fructe procesate și cereale, sunt prea diluate și nu oferă suficiente nutrienți.

În unele cazuri, produsele analizate aveau un conținut alarmant de zahăr, depășind 70% din totalul caloriilor. Ingredientele esențiale, precum orezul sau laptele, erau prezente în proporții minime.

Etichete înșelătoare și marketing necorespunzător

Studiul a subliniat și aspectele înșelătoare ale marketingului, unde produsele etichetate ca fiind sănătoase conțin ingrediente într-o proporție mult mai mică decât sugerează ambalajul. Autorii studiului solicită intervenția autorităților pentru a impune un sistem de etichetare similar cu cel utilizat pentru dulciuri, cu avertismente clare privind conținutul de zahăr.

Peste 25% dintre produsele analizate ar necesita, conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), o etichetă de avertizare pentru conținutul ridicat de zahăr. De asemenea, s-a observat că multe alimente destinate diversificării timpurii sunt comercializate ca fiind potrivite pentru copii de la patru luni, în contradicție cu recomandările NHS și OMS, care sugerează vârsta minimă de șase luni pentru introducerea alimentelor solide.

Alerte din partea părinților și necesitatea unor reguli stricte

Un sondaj asociat studiului a arătat că 70% dintre părinți susțin etichete de avertizare vizibile pentru produsele bogate în zahăr, iar aproape 60% sunt îngrijorați de cantitățile mari de zaharuri „naturale” din alimentele pentru copii.

Dr. Diane Threapleton, autoarea studiului, a subliniat că măsurile actuale nu sunt suficiente. „Piața alimentelor pentru bebeluși este vastă, iar disponibilitatea produselor de calitate nutrițională scăzută riscă să afecteze sănătatea și dezvoltarea celor mici,” a afirmat aceasta.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent familiile victimelor prabusirii a doua avioane boeing 737 max se opun unui acord care ar permite companiei sa evite urmarirea penala 682ae0dd105e1 Familiile victimelor prăbușirii a două avioane Boeing 737 MAX contestă un acord care ar permite companiei să evite urmărirea penală.
Articolul următor dovedit stiintific ne ajuta sau nu ceaiul verde sa ardem grasimea 682ae18ae658f Dovedit științific: Ce efect are ceaiul verde asupra arderii grăsimilor?
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
mesajul ferm transmis de carmen bruma nu slabesti de la sport punct cum iti pastrezi starea de bine dupa 40 de ani 6a25543c4acbc

Mesajul clar al lui Carmen Brumă: „Nu slăbești de la sport. Punct!”. Cum îți menții starea de bine după 40 de ani.

12 iunie 2026 307
moment tensionat la concertul lui dorian popa ce i a spus unui fan aflat in public a vrut sa dea un copil afara 6a25543355549

Moment tensionat la concertul lui Dorian Popa. Ce i-a spus unui fan aflat în public: „A vrut să dea un copil afară”

12 iunie 2026 37
video mae dupa elogiul lui sosoaca pentru putin singuratatea agresorului nu se ascunde cu invitati care nu vorbesc in numele tarii lor 6a255174dec82

MAE, după elogiul lui Șoșoacă pentru Putin: Singurătatea agresorului nu se ascunde cu invitați care nu vorbesc în numele țării lor

12 iunie 2026 36
cum bruiaza rusia semnalul gps in toata europa uneori intrerupandu l pentru secunde bune din 2019 incoace 6a2550ba11244

Cum afectează Rusia semnalul GPS în întreaga Europă, provocând uneori întreruperi de câteva secunde, începând din 2019

12 iunie 2026 161
6a254dbfdc9e0

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

12 iunie 2026 34
sportivii de la csm constanta au cucerit 7 medalii la nationalele de kempo knockdown 6a254a61689ee

Sportivii de la CSM Constanța au obținut 7 medalii la Naționalele de Kempo Knockdown

12 iunie 2026 31

Te-ar putea interesa și...

semnalul dat in romania pentru intrarea in primul razboi mondial ne am dat seama cu totii ca ceva se schimbase 6969270cc0455
Curiozitati

Semnalul dat în România pentru intrarea în Primul Război Mondial: „Ne-am dat seama cu toții că ceva s-a schimbat”

15 ianuarie 2026 392
un cimitir antic de balene descoperit sub un ghetar rusesc care se topeste 68862d068bace
Curiozitati

Descoperirea unui „cimitir” antic de balene sub un ghețar rusesc în proces de topire

27 iulie 2025 95
greenwashing si capcana etichetelor bio de ce cumparam produse eco care nu sunt de fapt ecologice 69c2b76705040
Curiozitati

Greenwashing și capcana etichetelor „bio”: Motivele pentru care achiziționăm produse „eco” care nu sunt cu adevărat ecologice

24 martie 2026 333
ce se afla in interiorul piramidei de la chichen itza 67fa83d65329c
Curiozitati

Ce se află în interiorul piramidei Chichén Itzá?

13 aprilie 2025 266
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?