Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Fiecare ceașcă de cafea contribuie la îmbătrânirea sănătoasă cu până la 5%, conform unui studiu.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Politică > Fiecare ceașcă de cafea contribuie la îmbătrânirea sănătoasă cu până la 5%, conform unui studiu.
Politică

Fiecare ceașcă de cafea contribuie la îmbătrânirea sănătoasă cu până la 5%, conform unui studiu.

Data: 26 iunie 2025 - 16:16
Petrache Poenaru 352
Distribuie
fiecare ceasca de cafea stimuleaza imbatranirea sanatoasa cu pana la 5 arata un studiu 685d56271fa5b

Sursa foto: Google Images

Impactul cafelei asupra îmbătrânirii sănătoase

Un studiu realizat pe un eșantion de aproape 50.000 de femei pe parcursul a 30 de ani a relevat că consumul de cafea, în special în perioada de mijloc a vieții, este asociat cu o îmbătrânire sănătoasă. Cercetătorii de la Universitatea Harvard au investigat legătura dintre consumul de cofeină și sănătatea la vârste înaintate, concluzionând că un aport mai mare de cafea poate reduce riscul de boli cronice și poate îmbunătăți mobilitatea fizică și funcțiile cognitive.

Studiul a inclus 47.513 femei din Studiul Asistentelor Medicale, începând din 1984, iar cercetătorii au definit „îmbătrânirea sănătoasă” ca având 70 de ani sau mai mult, fără boli cronice majore sau probleme cognitive. Rezultatele au arătat că femeile care consumau regulat cafea – aproximativ 315 mg de cofeină pe zi – prezentau indicatori de sănătate mai buni, cu o creștere de 2-5% a markerilor de sănătate pentru fiecare 80 mg de cofeină consumată.

Este important de menționat că alte băuturi cu cofeină, cum ar fi ceaiul sau cafeaua decofeinizată, nu au avut un impact similar asupra sănătății. În plus, consumul de cola cu cofeină a fost asociat cu o scădere a șanselor de a îmbătrâni sănătos. Dr. Sara Mahdavi a subliniat că acest studiu este primul care a evaluat efectele cafelei asupra mai multor aspecte ale îmbătrânirii pe parcursul a trei decenii.

Concluzii importante

Aceste descoperiri sugerează că cafeaua cu cofeină poate avea un rol unic în sprijinirea sănătății mentale și fizice pe parcursul îmbătrânirii, evidențiind astfel importanța consumului moderat de cafea în stilul de viață al femeilor. Studiul subliniază necesitatea unor cercetări suplimentare pentru a explora pe deplin beneficiile cafelei asupra sănătății pe termen lung.

Impactul cafelei asupra îmbătrânirii sănătoase

Un nou studiu sugerează că fiecare ceașcă de cafea consumată poate stimula îmbătrânirea sănătoasă cu până la 5%. Această asociere s-a observat atât la bărbați, cât și la femei, evidențiind posibile beneficii asupra sănătății cardiovasculare și a rezultatelor în cazurile de cancer.

Cu toate acestea, cercetătorii subliniază că aceste descoperiri reflectă o asociere și nu o relație cauzală. Este important de menționat că factori precum toleranța genetică la cofeină pot influența efectele benefice ale cafelei asupra sănătății.

În continuare, cercetătorii intenționează să analizeze mai în detaliu căile de îmbătrânire și modul în care compușii din cafea pot avea un impact pozitiv asupra acestor indicatori de sănătate.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent afacere de familie italiana in sectorul dentar a intrat in romania 685d55205836d Afacere de familie italiană în domeniul dentar s-a stabilit în România
Articolul următor binturongul animalul din asia care are un miros extrem de ciudat 685d563d8b68f Binturongul: animalul din Asia cu un miros extrem de ciudat
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 380
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 267

Te-ar putea interesa și...

ciucu dezvaluie ca bolojan le a transmis liberalilor ca pnl trebuie sa se lepede de a face politica a la pesede 69e7b49be73cf
Politică

Ciucu dezvăluie că Bolojan le-a transmis liberalilor că PNL trebuie să renunțe la politica „a la pesede”

21 aprilie 2026 245
exclusiv mosteanu despre lipsa de transparenta privind ajutorul pentru ucraina orice camion de la parada e prezentat ca pregatire de razboi 6924b12e924a6
Politică

Moșteanu, despre lipsa de transparență privind ajutorul pentru Ucraina: Orice camion de la paradă e prezentat ca pregătire de război.

24 noiembrie 2025 328
asociatiile de mediu scrisoare deschisa pentru adoptarea codului silvic virarea transei 4 din pnrr depinde de acest jalon 6732202e997f4
Politică

Asociațiile de mediu au trimis o scrisoare deschisă pentru adoptarea Codului silvic: Virarea tranșei 4 din PNRR este condiționată de acest jalon.

11 noiembrie 2024 366
antonescu spune ca georgescu e candidatul si protejatul rusiei o victima pe care moscova o ia in brate in vazul tuturor 67c77a1acd858
Politică

Antonescu afirmă că Georgescu este candidatul și protejatul Rusiei: „O victimă” pe care Moscova o sprijină în văzul tuturor.

5 martie 2025 404
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?