Hervis se retrage din România
Retailerul austriac Hervis își va închide operațiunile din România, împreună cu cele din Ungaria, și le va transfera către grupul britanic Frasers, care deține brandul Sports Direct. Această decizie a fost anunțată pe 24 noiembrie 2025 și este supusă aprobării autorităților de concurență din cele două țări. Directorul general al Hervis, Ulrich Hanfeld, a explicat că motivul retragerii este că „piața din România s-a îndepărtat de activitatea noastră de bază”.
Hanfeld a subliniat: „Suntem pe drumul către un comerciant modern, axat pe sport, cu o strategie clară de sortiment. Piețele orientate spre modă din Ungaria și România s-au îndepărtat de activitatea noastră de bază.” Prin urmare, vânzarea magazinelor din România și Ungaria permite Hervis să se concentreze pe consolidarea profilului său în piețele de bază, cum ar fi Austria, Slovenia și Croația.
Planuri de rebranding
Magazinele Hervis din România și Ungaria vor continua să funcționeze până în 2026, când va începe procesul de rebranding sub numele Sports Direct. Această reorganizare va include o tranziție treptată a identității vizuale și extinderea portofoliului cu branduri noi din grupa Frasers.
Directorul Hervis în Ungaria, Balázs Dalnoki, a afirmat că clienții vor găsi în continuare ofertele cu care s-au obișnuit, dar acestea vor fi completate de noi mărci, adaptate unei audiențe mai largi. Procesul de preluare va asigura continuitatea operațională, angajații urmând să fie preluați de noul proprietar.
Hervis România nu a oferit un punct de vedere la solicitarea Digi24.ro până la publicarea acestui articol.