Honda își reduce investițiile în mașini electrice și se concentrează pe vehicule hibride
Honda Motor a anunțat o reducere a investițiilor în vehicule electrice (EV) din cauza scăderii cererii, îndreptându-se în schimb către vehiculele hibride, care devin tot mai populare. Conform Reuters, compania va lansa o serie de modele hibride reproiectate în următorii ani.
Constructorul japonez, al doilea ca mărime după Toyota, a renunțat la obiectivul ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul fiscal 2030. CEO-ul Toshihiro Mibe a estimat că, în actualul context, vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci, conform News.ro.
Ca parte a noii strategii, Honda a redus cu 30% planul de investiții în electrificare și software până în 2030, stabilind suma la 7 trilioane yeni (aproximativ 48,4 miliarde dolari). Această decizie reflectă o tendință globală printre producătorii auto de a-și tempera entuziasmul față de vehiculele electrice, pe fondul unei cereri în creștere pentru hibride.
Honda intenționează să lanseze 13 modele hibride de nouă generație începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback și sedan), Accord și CR-V. De asemenea, Honda plănuiește dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi disponibile în a doua jumătate a deceniului.
Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2 – 2,3 milioane de vehicule hibride, o creștere semnificativă față de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unități comercializate.
La începutul lunii mai, compania a anunțat amânarea cu aproximativ doi ani a planului de 15 miliarde dolari canadieni (10,7 miliarde USD) pentru construirea unei fabrici de producție EV în Ontario, Canada, din cauza cererii reduse. Totuși, Honda și-a menținut obiectivul ca, până în 2040, toate vânzările de mașini noi să fie din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.
Alte companii auto, precum Nissan și Jaguar Land Rover, au adoptat măsuri similare, reducând investițiile în producția de vehicule electrice.
Honda își reduce investițiile în mașini electrice
Honda a anunțat o diminuare a investițiilor sale în sectorul mașinilor electrice, invocând o cerere scăzută pentru aceste vehicule. Această decizie reflectă o schimbare de strategie, compania orientându-se mai mult către dezvoltarea și promovarea modelelor hibride.
Concentrarea pe vehicule hibride
În contextul actual al pieței, Honda a decis să își concentreze resursele pe modelele hibride, care continuă să atragă un interes mai mare din partea consumatorilor. Această abordare este menită să răspundă cerințelor de mobilitate sustenabilă, oferind în același timp soluții accesibile pentru clienți.