Mark Zuckerberg recunoaște motivul achiziției Instagram
Mark Zuckerberg, CEO al Meta, a făcut o declarație semnificativă în timpul unui proces antitrust din SUA, recunoscând că a decis să achiziționeze Instagram deoarece aplicația avea o cameră ”mai bună” decât cea dezvoltată de Facebook. Această afirmație susține acuzațiile autorităților americane de concurență, care consideră că Meta a folosit o strategie de tip „cumpără sau distruge” pentru a elimina rivalii și a menține un monopol pe piață.
Întrebat de avocatul Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) dacă Instagram ar fi putut constitui o amenințare pentru Facebook, Zuckerberg a explicat că, în cadrul unei analize ”build vs. buy” (construim sau cumpărăm), a ajuns la concluzia că Instagram oferea o soluție mai performantă, menționând: ”Instagram era mai bună la capitolul cameră, așa că am considerat că e mai bine să-i cumpărăm”.
Declarațiile sale vin la mulți ani după ce au fost publicate documente interne, inclusiv un email din 2008 în care Zuckerberg nota: ”E mai bine să cumperi decât să concurezi”. Această recunoaștere subliniază dificultățile întâmpinate de Meta în încercările de a dezvolta aplicații proprii, Zuckerberg menționând că majoritatea acestor încercări nu au avut succes.