Hot News
Ce a transmis Gică Popescu! Noul stadion din Constanța rămâne incert!
Diana Buzoianu: Este mai important să se închidă iazuri care otrăvesc românii cu metale grele, decât să subvenționăm echipamente agricole
Marica, Oprișan și Pantilimon, invitați în această seară la „Fața la joc”. Ediție specială, de la 23:40, pe Pro TV și VOYO.
Premierul Ilie Bolojan: Pregătim o nouă cerere de plată de peste 2,5 miliarde de euro din granturile PNRR
Perioada în care românii dictau ritmul în handbalul mondial: ”Francezii s-au inspirat de la noi, după care am fost lăsați de-o parte”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice
Economic

Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice

Data: 26 decembrie 2024 - 17:45
Petrache Poenaru 243
Distribuie
industria auto inchideri de fabrici concedieri concurenta acerba a rivalilor chinezi dezamagirea masinilor electrice 676d793523ab9

Sursa foto: Google Images

Provocările Industriei Auto Europene în 2024

Industria auto din Europa s-a confruntat cu dificultăți semnificative în 2024, incluzând scăderea vânzărilor și costuri ridicate de producție, amplificate de o concurență acerbă din partea rivalilor chinezi. Tranziția către mașini electrice a fost mai lentă decât se anticipa, ceea ce a dus la planuri de restructurare și închiderea unor fabrici.

Restructurări și Concedieri în Rândul Producătorilor

Volkswagen AG, cel mai mare producător auto european, a anunțat intenția de a renunța la mii de angajați și de a închide uzine în Germania, în timp ce derulează negocieri dificile cu sindicatele pentru a reduce costurile. De asemenea, fabrica Audi din Bruxelles, cu 3.000 de angajați, a fost scoasă la vânzare din cauza cererii reduse pentru mașini electrice premium.

Stellantis, al doilea mare producător auto european, a comunicat planuri de închidere a fabricii Vauxhall din Luton, Anglia, care amenință cu concedierea a aproximativ 1.000 de angajați. Deși activitatea a fost oprită repetat la uzina Mirafiori din Italia, compania nu intenționează să închidă fabrici în această țară.

Ford a anunțat că va renunța la 4.000 de angajați din Europa, ceea ce reprezintă 14% din forța sa de muncă europeană, cele mai multe concedieri fiind așteptate în Germania și Marea Britanie.

Efecte asupra Producătorilor de Componente

Declinul din sectorul auto a afectat și producătorii de componente. Producătorul francez Valeo va renunța la 1.000 de angajați din Europa și va închide două fabrici în Franța. Schaeffler AG, un alt jucător important, are în vedere închiderea a două facilități de producție în Austria și Marea Britanie, cu scopul de a răspunde provocărilor economice și de a optimiza capacitatea de producție în locațiile mai rentabile din România și Slovacia.

Aceste măsuri reflectă dificultățile cu care se confruntă industria auto europeană, pe fondul creșterii semnificative a costurilor cu materialele, energia și forța de muncă.

„`html

Industria auto în criză: închideri de fabrici și concedieri

Industria auto se confruntă cu provocări majore, inclusiv închideri de fabrici și concedieri semnificative. Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, a anunțat intenția de a concedia până la 5.500 de angajați, majoritatea în Germania, și va reduce orele de muncă pentru unii dintre aceștia. De asemenea, producătorul francez de anvelope Michelin se va închide două fabrici în Franța, afectând aproximativ 1.250 de locuri de muncă.

Concurență acerbă din partea rivalilor chinezi

Producătorii auto din China își intensifică exporturile de vehicule hibride către Europa, lansând noi modele pentru a răspunde cerințelor pieței europene. Această expansiune a fost facilitată de faptul că taxele vamale impuse de Uniunea Europeană nu se aplică vehiculelor hibride, ceea ce le permite producătorilor chinezi, precum BYD, să își continue creșterea pe acest segment.

Impactul taxelor vamale asupra industriei auto europene

Uniunea Europeană a impus taxe vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, ca măsură de protecție pentru industria auto europeană. Aceste taxe, care vor fi aplicate timp de cinci ani, vizează contracararea subvențiilor incorecte care au alimentat capacitățile de producție din China. Deși aceste taxe nu afectează vehiculele hibride, analiștii se așteaptă ca exporturile chineze de vehicule hibride către Europa să crească semnificativ în următoarele luni.

În acest context, marii producători chinezi își concentrează eforturile pe dezvoltarea de modele hibride plug-in (PHEV) pentru a evita taxele mai mari aplicate vehiculelor electrice cu baterii (BEV). Această strategie evidențiază provocările cu care se confruntă industria auto europeană, care trebuie să se adapteze rapid la schimbările din piață.

„`

Provocările Industriei Auto în Contextul Concurenței Chineze

Industria auto se confruntă cu închideri de fabrici și concedieri, amplificate de concurența acerbă a rivalilor chinezi. Aceștia din urmă își concentrează eforturile pe exporturile de vehicule hibride, care au devenit din ce în ce mai populare în Europa. În perioada iulie-octombrie, exporturile de mașini hibride din China către Europa au crescut de peste trei ori, ajungând la 65.800 de unități, inversând astfel tendința declinului vânzărilor din anii anteriori.

Aceste vehicule hibride, care combină benzină și electricitate, sunt percepute ca o opțiune accesibilă pentru consumatori, oferind un compromis între mașinile pe combustie și cele complet electrice. Proporția vânzărilor de mașini hibride a crescut semnificativ, ajungând la 18% din totalul vânzărilor de vehicule chineze în Europa în trimestrul trei din 2024, în timp ce ponderea livrărilor de vehicule electrice a scăzut.

Strategiile Producătorilor Chinezi în Europa

Producătorii auto chinezi, precum BYD, își propun să devină lideri pe piața vehiculelor hibride plug-in din Europa, concurând cu branduri europene și japoneze. BYD a lansat modelul hibrid plug-in Seal U DM-i, care are un preț de pornire de 35.900 euro, mai mic decât cel al modelului PHEV Volkswagen Tiguan și al modelului PHEV Toyota C-HR.

În plus, companii precum SAIC și Geely își diversifică oferta pe piața europeană, aducând modele cu diferite sisteme de propulsie. Această tendință reflectă o cerere crescută din partea consumatorilor pentru vehicule mai accesibile, în contextul unei economii globale volatile și a inflației ridicate.

Concluzie

În concluzie, industria auto se află într-un moment de transformare, cu provocări generate de închiderea fabricilor și concedierile angajaților, dar și de competiția intensificată din partea producătorilor chinezi. Aceștia își adaptează strategiile pentru a răspunde cerințelor consumatorilor europeni, îmbogățind oferta de vehicule hibride și electrice, într-un peisaj economic tot mai complex.

Industria auto în fața unor provocări majore

Industria auto europeană se confruntă cu o serie de dificultăți, inclusiv închiderea fabricilor și concedieri, în contextul unei concurențe tot mai acerbe din partea rivalilor chinezi. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 2% în noiembrie, după un ușor avans în luna octombrie.

Numărul total al autoturismelor înmatriculate în Europa a fost de 1,055 milioane în noiembrie, comparativ cu 1,077 milioane în aceeași perioadă din 2023. Deși vânzările de mașini pe baterii și hibride au crescut cu 0,9% și, respectiv, 16,4%, vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%. De asemenea, livrările de mașini pe benzină și motorină au avut o scădere semnificativă, de 12,4% și 15,4% luna trecută.

Pe piețele europene, vânzările au crescut în Spania (6,4%) și Germania (0,5%), dar au scăzut în Franța (12,7%), Italia (10,8%) și Marea Britanie (1,9%). În plus, industria auto din UE este responsabilă pentru 8,3% din totalul locurilor de muncă, având 12,9 milioane de angajați.

Deși înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,6% în primele 11 luni din 2024, cu un total de 11,876 milioane de unități, provocările rămân semnificative, iar dezamăgirea față de mașinile electrice continuă să afecteze sectorul.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent video exclusiv jucatorul de la fcsb cerut in primul 11 niciodata nu m a dezamagit vreau sa l vad mai mult 676d77a36e939 Jucătorul de la FCSB cerut în primul 11: „Niciodată nu m-a dezamăgit! Vreau să-l văd mai mult”
Articolul următor se schimba regulile privind pelerinajele la sfantul munte athos vor fi acceptati tot mai putini pelerini care este motivul 676d793a6c011 Se schimbă regulile privind pelerinajele la Sfântul Munte Athos. Vor fi acceptați tot mai puțini pelerini. Care este motivul?
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ce a transmis gica popescu noul stadionul din constanta ramane sub semnul intrebarii 69123bf05df64

Ce a transmis Gică Popescu! Noul stadion din Constanța rămâne incert!

10 noiembrie 2025 161
diana buzoianu este mai important sa se inchida iazuri care otravesc romanii cu metale grele decat sa subventionam tractoare 69123b5487dd6

Diana Buzoianu: Este mai important să se închidă iazuri care otrăvesc românii cu metale grele, decât să subvenționăm echipamente agricole

10 noiembrie 2025 148
marica oprisan si pantilimon invitati in aceasta seara la fata la joc editie speciala de la 2340 pe pro tv si voyo 69123acba4b55

Marica, Oprișan și Pantilimon, invitați în această seară la „Fața la joc”. Ediție specială, de la 23:40, pe Pro TV și VOYO.

10 noiembrie 2025 2
premierul ilie bolojan pregatim o noua cerere de plata de peste 25 miliarde de euro granturi din pnrr 691237fd79c93

Premierul Ilie Bolojan: Pregătim o nouă cerere de plată de peste 2,5 miliarde de euro din granturile PNRR

10 noiembrie 2025 289
video exclusiv perioada in care romanii dictau ritmul in handbalul mondial francezii s au inspirat de la noi dupa care am fost lasati de o parte 691237673995c

Perioada în care românii dictau ritmul în handbalul mondial: ”Francezii s-au inspirat de la noi, după care am fost lăsați de-o parte”

10 noiembrie 2025 289
video lux construit ilegal ministerul mediului anunta un control generalizat pe litoral buzoianu plajele au fost practic praduite 69123447af57c

Lux construit ilegal. Ministerul Mediului anunță „un control generalizat” pe litoral. Buzoianu: „Plajele au fost practic prăduite”

10 noiembrie 2025 229

Te-ar putea interesa și...

un consortiu romano ucrainean vrea sa construiasca primul aeroport privat din romania ar putea fi cel mai mare hub cargo din regiune 67dbfffcae985
Economic

Consorțiu româno-ucrainean propune construirea primului aeroport privat din România, cu potențialul de a deveni cel mai mare hub cargo din regiune.

20 martie 2025 389
profitul aramco a scazut cu 46 in t1 pe fondul incertitudinilor de pe pietele de petrol 6821bb4c7f5c0
Economic

Profitul Aramco a înregistrat o scădere de 4,6% în T1, din cauza incertitudinilor de pe piețele de petrol

12 mai 2025 278
autoritatile franceze acuza tesla de practici comerciale inselatoare si cer conformarea in caz contrar amenda va fi de zeci de mii de euro pe zi 685bc7d57eda0
Economic

Autoritățile franceze acuză Tesla de „practici comerciale înșelătoare” și solicită conformarea, amenințând cu amenzi de zeci de mii de euro pe zi.

25 iunie 2025 204
gigant francez in exploatarea uraniului a pierdut controlul asupra filialei sale din niger rusia a fost invitata de guvern sa investeasca 67508d506229a
Economic

Gigantul francez din industria uraniului a pierdut controlul asupra filialei din Niger, iar guvernul a invitat Rusia să investească.

4 decembrie 2024 345
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?