Lagardère Travel Retail în România: Rulaj Record, Datorii Mari și Profit în Scădere
Filiala locală a grupului francez Lagardère, un jucător important în sectorul de travel-retail, a avut un an remarcabil în 2024, înregistrând o creștere de 23% a vânzărilor, ajungând la 1,4 miliarde de lei (284 milioane euro). Acesta este cel mai bun an din istoria companiei pe piața românească, în ceea ce privește rulajul. Cu toate acestea, rezultatul net al companiei a fost de 22,4 milioane lei (4,5 milioane euro), ceea ce reprezintă o scădere de 25% comparativ cu anul anterior, după trei ani de creștere continuă.
În plus, Lagardère Travel Retail a înregistrat în 2024 cel mai ridicat nivel de datorii din istoria sa, atingând suma de 148 milioane lei (30 milioane euro). Numărul angajaților a crescut cu 8%, ajungând la o medie de 224 de persoane. În prezent, compania operează aproape 300 de magazine în 56 de orașe din România, acoperind segmente variate de retail, inclusiv News & Convenience, Gifts & Souvenirs și Foodservice.
Lagardère Travel Retail își desfășoară activitatea în peste 9 aeroporturi, 184 de mall-uri și galerii comerciale, precum și în 32 de centre de afaceri distincte. De asemenea, anul trecut, compania a investit peste 11 milioane de euro în deschiderea de noi magazine și a deschis primele sale magazine Duty Paid din România, câștigând licitația organizată de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).