Meta introduce recunoașterea facială pentru combaterea reclamelor false
Compania americană Meta, cunoscută pentru platformele sale Facebook și Instagram, a anunțat lansarea unui nou instrument de recunoaștere facială destinat să detecteze reclamele false care utilizează fără permisiune imaginea celebrităților. Acest sistem va fi disponibil în Europa, Marea Britanie și Coreea de Sud, conform unui comunicat de presă citat de AFP.
David Agranovich, șeful echipelor de securitate cibernetică ale Meta, a declarat că personalitățile publice din Marea Britanie și Uniunea Europeană vor primi notificări prin care vor fi informate că pot beneficia de această protecție. Instrumentul, deja testat în alte țări, va fi extins la un număr mai mare de celebrități.
Reclamele false care folosesc în mod fraudulos imagini ale celebrităților sunt o problemă tot mai răspândită pe rețelele sociale, adesea încurajând utilizatorii să împărtășească informații personale sau să trimită bani. Cu noua opțiune, celebritățile pot autoriza utilizarea fotografiilor lor de profil pentru a fi comparate cu imaginile din anunțurile suspecte. În cazul în care se dovedește că este vorba de fraudă, anunțul va fi blocat automat.
Meta a subliniat că această tehnologie va accelera procesul de detectare a fraudelor, având în vedere volumul mare de anunțuri difuzate zilnic pe platformele sale. Agranovich a adăugat că instrumentul va ajuta la identificarea imaginilor personalităților publice folosite abuziv, inclusiv cele generate de inteligența artificială.
În plus, Meta va integra recunoașterea facială și în instrumentele de recuperare a conturilor pentru toți utilizatorii, permițându-le să se verifice printr-un videoclip scurt în cazul în care contul lor este blocat. Compania a asigurat că datele faciale nu vor fi utilizate în alte scopuri decât pentru această comparație și vor fi șterse imediat după utilizare, conform reglementărilor europene privind protecția datelor (RGPD).
Este important de menționat că, în 2021, Meta a decis să oprească utilizarea recunoașterii faciale pe platformele sale din cauza preocupărilor legate de confidențialitate, dar a anunțat recent că va relua utilizarea acestei tehnologii pentru a combate publicitatea înșelătoare.