Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Micul dejun care reduce riscul cardiovascular
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Micul dejun care reduce riscul cardiovascular
Curiozitati

Micul dejun care reduce riscul cardiovascular

Data: 12 decembrie 2024 - 17:48
Petrache Poenaru 438
Distribuie
micul dejun care scade riscul cardiovascular 675b048d19a7a

Sursa foto: Google Images

Micul dejun care reduce riscul cardiovascular

Un mic dejun nutritiv, care reprezintă aproximativ un sfert din aportul caloric zilnic, poate contribui semnificativ la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Instituto de investigaciones médicas Hospital del Mar din Spania și publicat în Journal of Nutrition, Health and Aging.

Studiul a evaluat 383 de participanți cu vârste între 55 și 75 de ani, toți având supraponderalitate sau obezitate, pe o durată de trei ani. Cercetătorii au analizat aportul energetic al micului dejun, stabilind un aport adecvat de 20-30% din totalul caloriilor zilnice, și calitatea nutrițională a acestuia, luând în considerare echilibrul dintre proteine, grăsimi sănătoase, fibre și alți nutrienți esențiali.

Rezultatele studiului au arătat că participanții care au consumat un mic dejun corespunzător au înregistrat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește indicatorii de sănătate: indicele de masă corporală a fost cu 2-3,5% mai mic, circumferința taliei a scăzut cu 2-4%, iar nivelul trigliceridelor a scăzut cu 9-18%. De asemenea, colesterolul HDL, cunoscut sub denumirea de „colesterolul bun”, a crescut cu 4-8,5%.

Un mic dejun de calitate ar trebui să includă cantități adecvate de proteine, grăsimi sănătoase, fibre și minerale, evitând zaharurile adăugate și grăsimile saturate. „Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar contează ce și cum mănânci. Cantitatea și compoziția nutrițională sunt esențiale. Datele noastre subliniază că un mic dejun de calitate este asociat cu rezultate mai bune pentru factorii de risc cardiovascular”, afirmă Álvaro Hernáez, cercetător la Instituto de investigaciones médicas Hospital del Mar.

Aceste concluzii sugerează că adoptarea unor obiceiuri sănătoase legate de micul dejun poate contribui la o îmbătrânire sănătoasă, reducând riscul de sindrom metabolic și alte afecțiuni cronice, îmbunătățind astfel calitatea vieții.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent accident grav pe strada cuza voda din constanta doua masini implicare 675b045577d0e Accident GRAV pe strada Cuza Vodă din Constanța. Două mașini implicate.
Articolul următor un nou pradator oceanic pandeste in fosa atacama 675b049c5c0b2 Un nou prădător oceanic apare în Fosa Atacama
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 378
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 266

Te-ar putea interesa și...

telescopul spatial hubble a urmarit schimbarea anotimpurilor pe uranus timp de 20 de ani 67ee982a9ac93
Curiozitati

Telescopul Spațial Hubble a monitorizat schimbările anotimpurilor pe Uranus timp de 20 de ani.

3 aprilie 2025 296
van gogh si ce reprezinta de fapt tablourile lui cu floarea soarelui 686a8b9032a71
Curiozitati

Van Gogh și semnificația tablourilor sale cu floarea-soarelui

6 iulie 2025 139
cercetatorii chinezi au creat un ceas atat de precis incat ar putea redefini in curand secunda 69b975f43f1cf
Curiozitati

Cercetătorii chinezi au creat un ceas atât de precis încât ar putea redefini secunda

17 martie 2026 364
test de cultura generala ce salariu au astronautii 682b6dbe44876
Curiozitati

Test de cultură generală: Care este salariul astronauților?

20 mai 2025 322
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?