Ministrul Digitalizării anunță închiderea conturilor implicate în campania electorală
Într-o declarație recentă, ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a informat că au fost închise „sute sau chiar mii de conturi” de pe platformele online majore, ca urmare a sesizărilor privind implicarea acestora în campania electorală. Ivan a subliniat că, de la primirea acestor reclamații, au fost identificate zeci de conturi ce fac parte din rețele mult mai complexe, iar aceste rețele au fost complet eliminate de pe platformele respective.
Investigații în curs pentru eliminarea conturilor false
„Până în prezent, au fost eliminat conținutul asociat acestor rețele, iar în prezent se desfășoară alte zeci de investigații menite să înlăture conturile false și rețelele aferente acestora”, a declarat Ivan într-un interviu televizionat. Aceasta acțiune include și colaborarea cu instituțiile de aplicare a legii pentru a combate activitățile ilegale.
Numărul conturilor închise și natura rețelelor
Întrebat despre numărul exact de conturi închise, ministrul a explicat că aceste conturi fac parte din rețele extinse. „Când este identificată o rețea, ea poate include între 50 și 500 de conturi. Astfel, închiderea unui singur cont duce la eliminarea întregii rețele din care acesta face parte”, a adăugat el. Ivan a menționat că, odată ce aceste dispozitive sunt anihilate, nu vor mai putea fi folosite pentru propagandă electorală pe platformele respective.
Conturi blocate din cauza activităților ilegale
În urmă cu câteva zile, ministrul a anunțat descoperirea unor conturi asociate rețelelor organizate care încercau să obțină conținut ilegitim pentru a susține un anumit candidat. Toate aceste conturi au fost blocate, conform declarațiilor sale.
Investigații penale deschise de IGPR
Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a demarat un dosar penal pentru a investiga posibile infracțiuni legate de constituirea unui grup infracțional organizat, accesul ilegal la sisteme informatice, înșelăciune și comunicarea de informații false. Autoritățile române au solicitat marilor companii Meta și TikTok să colaboreze, având în vedere discuțiile din spațiul public referitoare la utilizarea fermelor de boți pentru influențarea alegerilor din România.