Nike își reduce dependența de producția din China pentru piața americană
Gigantul american din industria echipamentelor sportive, Nike, a anunțat că va diminua semnificativ dependența de producția din China destinată pieței din Statele Unite. Această decizie vine ca răspuns la tarifele comerciale impuse de administrația Trump asupra importurilor, având scopul de a atenua impactul financiar al acestora, conform unui raport Reuters.
În prezent, aproximativ 16% din încălțămintea Nike vândută în SUA este fabricată în China, însă directorul financiar, Matthew Friend, a menționat că acest procent va fi redus la o valoare de o singură cifră până la finalul lunii mai 2026. Această schimbare va fi realizată prin redistribuirea capacităților de producție către alte țări.
„Vom optimiza mixul de aprovizionare și vom aloca producția în mod diferit la nivel global pentru a atenua presiunea noilor costuri în SUA”, a declarat Friend. În plus, Nike va evalua posibilitatea reducerilor de costuri la nivel corporativ și a început să crească prețurile pentru anumite produse în Statele Unite.
Analizând contextul, sectorul bunurilor de larg consum este printre cele mai afectate de conflictul comercial dintre SUA și China. Cu toate acestea, analiștii estimează că Nike nu va pierde semnificativ din cota de piață, deoarece și alți competitori vor fi nevoiți să ajusteze prețurile. „Tarifele impuse sunt semnificative, dar este probabil ca și alte mărci sportive să scumpească produsele, ceea ce va limita pierderile Nike”, a comentat David Swartz, analist la Morningstar.
Nike își reduce dependența de producția din China
Nike face eforturi pentru a diminua dependența de producția din China pentru piața americană. Această decizie vine ca răspuns la impactul tarifelor vamale impuse de administrația Trump. Deși China continuă să reprezinte o provocare semnificativă pentru companie, oficialii Nike au recunoscut că redresarea pe această piață va necesita timp, având în vedere o economie în scădere și o concurență acerbă din partea brandurilor locale.
La sfârșitul lunii mai, Nike a raportat că stocurile sale s-au menținut stabile, atingând valoarea de 7,5 miliarde de dolari.