Planul de Restructurare Nissan: Concedieri Masive și Măsuri Drastice
După anunțul rezultatelor financiare pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie, Nissan a dezvăluit noul său plan de restructurare, intitulat Re:Nissan, sub conducerea noului CEO, Ivan Espinosa. Acest plan confirmă informațiile anterioare referitoare la concedieri masive în cadrul companiei.
Nissan vizează economii de 500 de miliarde yeni (aproximativ 3 miliarde euro) prin acest plan, care va include concedierea a 20.000 de angajați din întreaga lume, precum și închiderea a șapte din cele 17 fabrici pe care le deține în prezent.
„Cu o nouă orientare sub o nouă conducere, Nissan își reevaluează obiectivele și a efectuat o analiză cuprinzătoare a inițiativelor cheie”, a declarat compania. Ivan Espinosa a subliniat importanța de a prioritiza îmbunătățirea performanței și de a căuta oportunități pentru o redresare robustă, menționând că Re:Nissan este un plan bazat pe acțiuni clare pentru revenirea la profitabilitate până în anul fiscal 2026.
Printre măsurile incluse în plan se numără și reducerea costurilor variabile cu 250 miliarde yeni, pentru care va fi creat un birou dedicat format din 300 de experți care se va concentra pe „ingineria și eficiența costurilor”. De asemenea, Nissan va implementa procese de dezvoltare mai rapide și va restructura lanțul de aprovizionare prin alocarea unor volume mai mari către un număr redus de furnizori, pentru a crește eficiența.
Planul prevede și o reducere a costurilor fixe cu 250 miliarde yeni până în 2026, comparativ cu valorile din anul fiscal 2024.
Planul de Restructurare al Nissan: Concedieri Masive Anunțate
Nissan a confirmat un plan de restructurare care prevede concedierea a până la 20.000 de angajați până în anul 2027. Din această cifră, 9.000 de angajați erau deja incluși în strategia anterioară de restructurare.
Concedierile se vor desfășura în diverse domenii, inclusiv producție, administrație, vânzări, cercetare și dezvoltare. Compania își propune, de asemenea, să reducă costurile de inginerie și complexitatea proceselor de dezvoltare, vizând o scădere a costului mediu orar al forței de muncă cu 20% și o reducere a complexității pieselor cu 70%.
Nissan intenționează să îmbunătățească viteza de dezvoltare, reducând timpul necesar pentru crearea de noi vehicule. Timpul de dezvoltare va scădea inițial la 37 de luni, iar pentru al doilea vehicul, la 30 de luni. Printre modelele care vor fi dezvoltate în cadrul acestui proces se numără noul Nissan Skyline și noul SUV C global.
Acest plan de restructurare vine pe fondul unei pierderi nete de 670 miliarde yeni anunțate de Nissan pentru finalul anului fiscal 2024, evidențiind provocările cu care se confruntă compania pe piața auto globală.