Nissan dezvăluie detalii despre noua generație Leaf
Nissan se pregătește să lanseze noua generație a modelului Leaf, cea de-a treia, care va fi construit pe platforma CMF-EV, dezvoltată în colaborare cu Renault. Până la debutul oficial, compania japoneză a împărtășit primele detalii tehnice ale noului vehicul electric.
Cu un design complet nou și o platformă actualizată, noul Nissan Leaf promite să fie un competitor de seamă pe piața mașinilor electrice. Această generație aduce un motor electric modernizat, funcții îmbunătățite de recuperare a căldurii, un habitaclu mai silențios și sisteme de direcție și suspensie optimizate.
Richard Candler, vicepreședinte pentru strategie globală de produs, a subliniat că dezvoltarea modelului s-a concentrat pe o experiență de condus „promptă, lină și încrezătoare”, cu o eficiență crescută datorită optimizării tuturor elementelor mașinii.
Noul motor electric, care debutează pe un vehicul Nissan, este un sistem „trei în unul” compact, înglobând electromotorul, invertorul și reductorul într-o structură mai mică cu 10% decât modelul anterior. Aceasta oferă o putere maximă de 214 CP (160 kW) și un cuplu de 355 Nm.
La capitolul acustică, inginerii au reușit să reducă zgomotul din habitaclu cu doi decibeli, iar noua arhitectură a sistemului de ventilație a permis plasarea unității sub capotă, sporind confortul interior. Suspensia de tip multi-link oferă o rigiditate laterală cu 66% mai mare, contribuind la un comportament mai agil și confortabil pe șosea.
O altă îmbunătățire importantă este raza de bracaj, care a fost redusă cu 10 centimetri, ajungând la 5,3 metri, facilitând manevrabilitatea în spații înguste. De asemenea, managementul termic a fost optimizat, cu scopul de a reduce risipa de energie, captând căldura generată de încărcătorul de bord pentru a încălzi bateria.
Nissan dezvăluie noi detalii despre noua generație Leaf
Nissan a lansat modelul Leaf în 2010, marcând începuturile era vehiculelor electrice, într-o perioadă în care opțiunile disponibile erau extrem de limitate. Până în prezent, împreună cu generația a doua, Nissan a vândut 700.000 de exemplare, un volum semnificativ pentru un vehicul electric.
Noua generație Leaf aduce schimbări majore de design, cu linii moderne care reflectă identitatea mărcii japoneze. În plus, constructorul a pus un accent deosebit pe aerodinamică, reușind să obțină un coeficient de rezistență la înaintare (Cd) de 0,25 – 0,26, în funcție de configurația aleasă.
Deși noul Leaf va fi dezvăluit la finalul acestei luni, comenzile pentru acest model vor fi deschise abia în toamnă.