Nissan reduce producția modelului Rogue din cauza tarifelor impuse de Trump
Nissan va reduce temporar producția SUV-ului Rogue, cel mai bine vândut model în Statele Unite, ca răspuns la tarifele de import impuse de președintele Donald Trump. Conform surselor, compania va diminua producția cu 13.000 de vehicule la uzina din Kyushu, Japonia, ceea ce reprezintă peste 20% din cele 62.000 de unități Rogue vândute în SUA în primul trimestru al acestui an.
Decizia lui Trump de a institui o taxă de 25% pe mașinile construite în străinătate a afectat lanțul global de aprovizionare din industria auto. Nissan, al treilea cel mai mare constructor auto din Japonia, este mai expus decât alții, având Statele Unite ca principală piață, cu peste un sfert din vehiculele vândute anul trecut provenind din Japonia sau Mexic.
Muncitorii de la uzina din Kyushu vor avea un program redus de lucru din mai până în iulie, iar producția va fi oprită în unele zile. Totuși, fabrica va continua să opereze în două schimburi pe zi. Nissan va evalua situația producției în funcție de evoluția tarifelor.
Rogue a fost modelul cu cele mai mari vânzări ale Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de unități vândute. Compania a subliniat că își revizuiește operațiunile de producție pentru a identifica soluții mai eficiente și sustenabile, asigurându-se că se va adapta la schimbările de pe piață.
Decizia de reducere a producției vine în contextul în care și alți constructori auto se confruntă cu provocări similare din cauza tarifelor, care, conform lui Trump, ar trebui să stimuleze producția și locurile de muncă în SUA.
Nissan reduce producția din cauza tarifelor impuse de Trump
Nissan a decis să reducă producția celui mai bine vândut model din SUA, ca urmare a tarifelor impuse de administrația Trump, conform unor surse. Această măsură vine în contextul în care compania se confruntă cu provocări financiare și o gamă de modele îmbătrânită.
De asemenea, noul director general, Ivan Espinosa, se află sub presiune pentru a revitaliza performanța companiei, în special pe piața din SUA. În ultimul an financiar, Nissan a fost nevoită să-și ajusteze prognoza de profit de trei ori, evidențiind dificultățile cu care se confruntă.