Producătorii auto din China își cresc exporturile de vehicule hibride în Europa
Producătorii auto din China își intensifică exporturile de vehicule hibride către Europa, urmărind să lanseze noi modele pe această piață importantă. Acest demers este influențat de taxele vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană (UE) pentru vehiculele electrice (EV) din China, care nu se aplică mașinilor hibride.
Conform analiștilor, marii producători de vehicule electrice din China, precum BYD, continuă să își extindă prezența în Europa, având în vedere că taxele vamale nu afectează modelele hibride. Murtuza Ali, analist la Counterpoint Research, estimează o creștere de 20% a exporturilor chineze de vehicule hibride către Europa în acest an, cu o expansiune și mai rapidă anul viitor.
Taxele vamale impuse de UE au fost introduse pentru a proteja industria auto europeană de importurile ieftine din China și se aplică timp de cinci ani, în plus față de tarifele standard de 10%. De exemplu, tarifele pentru automobilele BYD sunt de 17%, pentru Geely de 18,8%, iar pentru SAIC de 35,3%.
O investigație recentă a Comisiei Europene a dus la o modificare a strategiilor unor producători auto, care se concentrează acum pe exporturile de vehicule hibride, având în vedere că acestea devin tot mai populare în rândul consumatorilor. În perioada iulie-octombrie, exporturile de mașini hibride către Europa au crescut de peste trei ori, ajungând la 65.800 de unități, ceea ce reprezintă 18% din vânzările totale de vehicule chineze în Europa.
Astfel, Europa devine o destinație importantă pentru producătorii auto din China, având în vedere taxele vamale ridicate aplicate vehiculelor electrice în alte regiuni, precum Statele Unite și Canada.
Producția de vehicule hibride din China pentru piața europeană
Marii producători auto din China își extind gama de vehicule hibride în Europa, având ca scop principal îmbunătățirea competitivității în fața taxelor vamale. Aceștia își propun să devină lideri pe piața vehiculelor hibride plug-in, în special într-un context economic caracterizat de inflație crescută și cererea tot mai mare pentru mașini accesibile și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Un exemplu relevant este BYD, care a introdus în Europa primul său model hibrid plug-in, Seal U DM-i. Acesta are un preț de pornire de 35.900 euro, fiind cu 700 euro mai ieftin decât cel mai bine vândut model PHEV al Volkswagen, Tiguan, și cu 10% mai accesibil decât modelul PHEV al Toyota, C-HR PHEV. Această strategie permite BYD să atragă consumatorii europeni care caută alternative mai economice.
În plus, BYD ia în considerare extinderea producției de modele electrice și hibride la fabrica sa din Ungaria, conform informațiilor raportate de China Auto News, ceea ce ar putea consolida și mai mult prezența acestora pe piața europeană.