Profitul BMW afectat de scăderea vânzărilor în China
Rentabilitatea BMW Group a înregistrat o scădere semnificativă în primul trimestru al acestui an, fiind mult mai accentuată decât reducerea vânzărilor și veniturilor companiei. Marja EBIT a grupului s-a diminuat cu 2,2 puncte procentuale, ajungând la 9,2%, iar sectorul auto a înregistrat o micșorare de 1,9 puncte, atingând doar 6,9%, ceea ce este considerat mult sub potențialul mărcilor grupului.
Declinul rentabilității se aliniază cu o reducere a livrărilor de 1,4%, totalizând 586.117 unități, și o scădere a veniturilor de 7,8%, ajungând la 33,7 miliarde euro, cu 3 miliarde mai puțin comparativ cu anul precedent.
Valoarea EBIT pentru BMW Group în acest trimestru a fost de 3,14 miliarde euro, reflectând o diminuare de 22,5%, în contextul unui profit brut EBT mai mic cu 25,2%. De asemenea, sectorul auto a generat un EBIT de 2 miliarde euro, cu o scădere de peste un sfert față de aceeași perioadă din 2024.
Compania a subliniat impactul tarifelor impuse de Comisia Europeană asupra vehiculelor produse în China, evaluate la câteva sute de milioane de euro, dar și concurența puternică din această piață, care a afectat vânzările. Acești factori au contribuit semnificativ la declinul rentabilității BMW Group.
Profitul BMW afectat de scăderea vânzărilor în China
BMW a raportat o micșorare drastică a profitului, cauzată de o scădere semnificativă a vânzărilor în China, unde cererea a scăzut cu peste 17%. Această situație a generat o reducere a prețurilor pe o piață extrem de competitivă, afectând astfel toți producătorii europeni.
În ciuda dificultăților din China, BMW Group a reușit să crească livrările în Europa cu 6,2% și în SUA cu 4%. Totuși, marca BMW a înregistrat o scădere de două procente în livrările globale, cu un total de 520.121 de automobile vândute.
Compania își menține previziunile pentru sfârșitul acestui an, anticipând o ușoară creștere a vânzărilor, în special pe segmentul vehiculelor electrice. BMW Group se așteaptă ca profitul brut să fie similar cu cel din anul precedent, cu o marjă EBIT pe segmentul auto estimată între 5% și 7%. Totuși, grupul avertizează că performanța reală poate varia din cauza schimbărilor în condițiile politice și macroeconomice, inclusiv posibile creșteri de tarife și blocaje în aprovizionarea cu piese sau materii prime.