România colaborează cu Franța pentru trenuri de mers cadențat
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat câștigătorul licitației pentru introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul marilor orașe din România. Asocierea formată din TTL PLANNING SRL (România) și SYSTRA SA (Franța) a câștigat procedura de achiziție publică pentru proiectul „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”.
Semnarea contractului va avea loc după expirarea termenului legal pentru eventualele contestații și soluționarea acestora, dacă vor fi depuse. Proiectul are ca scop elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru adaptarea ofertei feroviare la cererea reală de mobilitate.
Introducerea trenurilor de mers cadențat va viza atât marile orașe, cât și legăturile între acestea, printr-o abordare integrată a transportului de navetă. Aceasta contribuie la definirea obligației de serviciu public în transportul feroviar de călători la nivel național.
Documentațiile tehnico-economice vor include analize și date relevante, cum ar fi colectarea de date noi de trafic, actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) și definirea parametrilor specifici pentru infrastructura de transport. Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației din toate polii de dezvoltare urbană, asigurând o frecvență adecvată a trenurilor pentru un minim de 10 ani.
Orașele vizate pentru implementarea acestui proiect includ București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești și multe altele din întreaga țară, având ca principal obiectiv creșterea atractivității transportului public și susținerea mobilității durabile.
România colaborează cu Franța pentru trenuri de mers cadențat
România a decis să colaboreze cu specialiștii din Franța pentru implementarea unui sistem de trenuri cu mers cadențat în jurul marilor orașe. Acest proiect are ca scop îmbunătățirea transportului feroviar și creșterea eficienței acestuia.
Valoarea totală a inițiativei se ridică la 18.978.097,39 lei (fără TVA), iar 13.555.783,85 lei din această sumă reprezintă finanțarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Proiectul este planificat să fie implementat pe o perioadă de 24 de luni.