Tensiuni la Stellantis din cauza salariului lui Carlos Tavares
Carlos Tavares, un renumit top-manager în industria auto, a provocat controverse la Stellantis în urma demisiei sale din decembrie, în contextul unor dificultăți cu președintele companiei, John Elkan. Deși a părăsit compania, discuțiile despre salariul său continuă să genereze nemulțumiri printre acționari.
În urma închiderii anului fiscal, Stellantis trebuie să aprobe salariile și compensațiile managerilor pentru 2024. Tavares ar urma să primească 23,1 milioane de euro, o sumă ce include salariul anual de 2 milioane de euro și bonusurile de performanță stabilite anterior. Aceasta reprezintă a doua cea mai mare sumă anuală în cei patru ani de conducere a Stellantis.
În 2023, venitul total al lui Tavares a atins 36,4 milioane de euro, inclusiv compensații sub formă de acțiuni. Deși acționarii au aprobat suma, au existat proteste, iar recent nemulțumirile au reînceput, având în vedere plecarea sa neașteptată și situația dificilă cu care se confruntă compania.
Indicatorii de performanță care influențează bonificațiile lui Tavares includ profitul operațional și fluxul de numerar, dar acum, contextul plecării sale înainte de finalizarea contractului amplifică tensiunile existente.
Tensiuni la Stellantis din cauza salariului lui Carlos Tavares
Salariul lui Carlos Tavares ar urma să reprezinte 80% din totalul plăților către top-managementul Stellantis, în condițiile în care ceilalți directori și manageri primesc în total aproximativ 4,3 milioane de euro. Această situație a generat tensiuni în cadrul companiei, având în vedere că o mare parte din compensațiile totale se concentrează asupra unei singure persoane.
În contextul acestor tensiuni, este important de menționat că John Elkan, președintele companiei și actual director general interimar, va primi o sumă semnificativă, de 4,8 milioane de euro, după CEO.
De asemenea, vânzările Stellantis au fost afectate, înregistrând un declin de 14,4% față de anul anterior, cu o scădere de 25% în America de Nord și de 60% în Asia, inclusiv China. Europa, deși a avut cea mai mică scădere de 8,5%, rămâne principala piață pentru grup.
Rezultatele financiare pentru 2024 au arătat o scădere cu 17% a veniturilor și o reducere semnificativă a profitului net cu 70%, ajungând la 5,5 miliarde euro, ceea ce adaugă și mai multă presiune asupra conducerii companiei.