Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Sarea cu potasiu, promițătoare în reducerea riscului de accident vascular cerebral
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Sarea cu potasiu, promițătoare în reducerea riscului de accident vascular cerebral
Curiozitati

Sarea cu potasiu, promițătoare în reducerea riscului de accident vascular cerebral

Data: 18 februarie 2025 - 09:31
Petrache Poenaru 417
Distribuie
sarea imbogatita cu potasiu promitatoare in reducerea riscului de accident vascular cerebral 67b3594da6f17

Sursa foto: Google Images

Sarea îmbogățită cu potasiu și riscul de accident vascular cerebral

Un studiu recent a evidențiat legătura dintre suplimentele de potasiu din sare și reducerea riscurilor de accidente vasculare cerebrale recurente. Această cercetare a fost desfășurată în rândul pacienților din zonele rurale ale nordului Chinei și a fost parte a studiului internațional Salt Substitute and Stroke Study (SSaSS).

Accidentele vasculare cerebrale sunt printre principalele cauze de deces și invaliditate în țările cu venituri mici și medii, cu o rată de recurență semnificativă. În nordul Chinei, aportul ridicat de sodiu și cel scăzut de potasiu sunt factori de risc majori, iar studiul a relevat că recurența accidentelor vasculare cerebrale este mai mare decât media globală, atingând 17% la un an și 41% la cinci ani.

În cadrul studiului, cercetătorii au înlocuit sarea obișnuită a participanților cu un substitut format din 75% sare și 25% clorură de potasiu. Rezultatele au arătat o reducere cu 14% a numărului de accidente vasculare cerebrale recurente în grupul care a consumat acest înlocuitor, comparativ cu grupul de control care a consumat sare obișnuită.

De asemenea, tensiunea arterială sistolică medie a fost mai scăzută în grupul care a folosit înlocuitorul de sare, iar accidentele vasculare cerebrale hemoragice au prezentat o reducere relativă de 30%. Decesele legate de accidentele vasculare cerebrale au scăzut cu 21% în urma acestei intervenții dietetice.

Concluzii și recomandări

Aceste descoperiri sugerează că reducerea sării cu 25% potasiu reprezintă o intervenție dietetică sigură și eficientă, cu costuri reduse, care poate diminua recurența accidentului vascular cerebral și mortalitatea în rândul supraviețuitorilor. Cercetătorii recomandă implementarea mai largă a înlocuitorilor de sare, în special în regiunile cu un consum ridicat de sodiu și cu acces limitat la asistență medicală preventivă.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent bancile grecesti revin in cipru si balcani 67b358acb9d86 Băncile grecești își reafirmă prezența în Cipru și Balcani
Articolul următor cercetatorii au creat un dispozitiv care transforma gazul de esapament in electricitate 67b3596a325c3 Cercetătorii au dezvoltat un dispozitiv pentru conversia gazului de eșapament în electricitate.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 379
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 266

Te-ar putea interesa și...

cat de adevarat este ca oamenii isi reinnoiesc corpul la fiecare 7 ani 679f7e083b301
Curiozitati

Cât de adevărat este că oamenii își „refac” corpul la fiecare 7 ani?

2 februarie 2025 441
van gogh si ce reprezinta de fapt tablourile lui cu floarea soarelui 686a8b9032a71
Curiozitati

Van Gogh și semnificația tablourilor sale cu floarea-soarelui

6 iulie 2025 139
test de cultura generala zebrele au dungi albe sau dungi negre 67ebfb676f727
Curiozitati

Test de cultură generală: Zebrele au dungi albe sau negre?

1 aprilie 2025 238
oamenii si au pierdut o abilitate biologica importanta din cauza evolutiei de ce 695b797c5c46c
Curiozitati

Oamenii au pierdut o abilitate biologică importantă din cauza evoluției. De ce?

5 ianuarie 2026 467
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?