Sebastian Gabriel Enache, elev din Constanța, spune Nu copiatului digital
Sebastian Gabriel Enache, elev din Constanța, a inițiat pe 11 aprilie o petiție care solicită măsuri pentru combaterea utilizării frauduloase a inteligenței artificiale (AI) în școli. El a observat o creștere îngrijorătoare a numărului de elevi care folosesc AI pentru a obține răspunsuri automate la teme, teste și examene, ceea ce pune în pericol integritatea procesului educațional.
În viziunea sa, utilizarea acestei tehnologii ar trebui să fie limitată prin reglementări care să împiedice oferirea de răspunsuri directe, promovând în același timp utilizarea AI doar în scopuri educative constructive. Petiția se adresează autorităților și propune măsuri pentru restricționarea accesului la AI în mod fraudulos, cu scopul de a proteja autenticitatea învățării și dezvoltarea gândirii critice a elevilor.
Impactul copiatului cu ajutorul AI asupra procesului educațional
„Copiatul cu ajutorul AI reduce importanța procesului educațional și dăunează dezvoltării abilităților critice și gândirii independente ale elevilor. Este esențial să reglementăm utilizarea tehnologiilor educaționale pentru a sprijini învățarea autentică și a preveni abuzurile care afectează procesul educațional”, a declarat Sebastian Gabriel Enache.
În concluzie, el subliniază că pentru ca educația să rămână un proces autentic, este crucial să se reglementeze utilizarea inteligenței artificiale în scopuri de copiat. Implicarea unui număr mare de persoane în această campanie va avea un impact semnificativ asupra viitorului educațional al elevilor și va contribui la crearea unui sistem educațional mai integru.
Petiția poate fi semnată online, iar Sebastian Gabriel Enache îndeamnă toți cetățenii să se alăture acestei cauze pentru a proteja valoarea educației autentice și a asigura o învățare de calitate pentru toți elevii.