Volkswagen se confruntă cu provocări majore
Volkswagen (VW) a avut o întâlnire cu liderii sindicali miercuri, unde conducerea companiei a anunțat că va prezenta propuneri pentru a aborda costurile crescute și competiția intensificată. Această discuție a avut loc în ziua în care VW a raportat o scădere alarmantă de 64% a profiturilor, în contextul îngrijorărilor legate de reducerile de personal masive.
Scăderea profiturilor și vânzărilor
Prăbușirea profitului net în trimestrul al treilea este atribuită în principal unei scăderi de 7% a volumelor de vânzări. Deși vânzările pe piața din America de Nord au crescut cu 6,4%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa o reducere de 15% a vânzărilor în China, care reprezintă o treime din totalul vânzărilor VW. În plus, modelele electrice au înregistrat o scădere de 10% în același trimestru.
Impactul asupra economiei germane
Volkswagen este un simbol al economiei germane și al reputației produselor „Made in Germany”. Cu toate acestea, populația este îngrijorată de perspectivele economice negative, iar scăderea vânzărilor de automobile electrice, agravată de eliminarea subvențiilor guvernamentale în anul precedent, a afectat grav compania.
Criza din industria auto germană
Problemele nu sunt limitate doar la Volkswagen; marii producători auto din Germania, precum BMW, Mercedes și Stellantis, se confruntă de asemenea cu dificultăți. Aceste companii și-au revizuit așteptările de profit în scădere pentru anul în curs.
Măsuri de restructurare și posibile greve
În contextul prăbușirii profitului, conducerea Volkswagen susține necesitatea unor măsuri drastice de restructurare în Germania. Printre acestea se numără închiderea a trei uzine și eliminarea a zeci de mii de locuri de muncă, ceea ce ar afecta profund economia germană. Sindicatele au avertizat că vor iniția greve dacă VW nu renunță la închiderea uzinelor, iar neînțelegerile persistă și în privința salariilor.
Negocieri dificile și apeluri la acțiune
Înaintea unei noi runde de discuții legate de salarii și concedieri, negociatorul VW, Arne Meiswinkel, a subliniat provocările cu care se confruntă industria auto europeană. El a declarat că este esențial să se colaboreze pentru a găsi soluții sustenabile care să protejeze atât angajații, cât și compania.
Condiții de muncă și salarii
Directorul general Oliver Blume a menționat provocările aduse de noii concurenți pe piețele europene și deteriorarea poziției Germaniei ca loc de producție. Discuțiile de miercuri au fost purtate cu sindicatul IG Metall, care cere o creștere salarială de 7%. Daniela Cavallo, șefa consiliului angajaților, a promis că va lupta împotriva concedierilor, pe care le consideră un prim pas în planul VW de a „vinde” industria în Germania.
Provocări în Sectorul Auto German
Grupul Volkswagen, care include mărci renumite precum Audi, Seat și Skoda, precum și divizii de vehicule comerciale precum MAN și Scania, se confruntă cu vremuri dificile. Giganții din industria auto germană se luptă cu o concurență din ce în ce mai intensă din partea producătorilor locali, costuri ridicate și o tranziție lentă către vehiculele electrice (EV).
Impactul Concurenței și al Tariferii Importurilor
Producătorii auto germani își exprimă îngrijorarea cu privire la o posibilă reacție din partea Chinei, o piață esențială, în urma impunerii unor tarife de până la 38% pentru importurile de mașini electrice. Companiile precum Mercedes-Benz, BMW și Porsche au revizuit recent prognozele financiare pentru anul în curs, reflectând presiunile cu care se confruntă.
Decizii Strategice la Audi
Audi, marca premium a Volkswagen AG, a anunțat sindicatele și reprezentanții angajaților că intenționează să suspende producția de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles, începând cu sfârșitul lunii februarie. Deși compania a subliniat că nu sunt planificate concedieri până la finalul anului, fabrică găzduiește aproximativ 3.000 de angajați care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Închiderea fabricii din Bruxelles a fost un subiect de discuție pentru Audi de ceva vreme, compania desfășurând consultări cu comitetul de întreprindere și sindicatele, conform legislației belgiene. Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în scădere, iar conducerea Audi a evidențiat costurile logistice ridicate ale fabricii, cauzate de numărul redus de furnizori din zonă și dificultățile de expansiune.
Posibile Soluții și Colaborări
Volkswagen a exclus posibilitatea producției unui nou model la fabrica din Bruxelles, însă Audi este în discuții cu un potențial investitor. Compania a contactat deja 20 de potențiali investitori din industria auto, dar până acum fără succes. Aceste provocări sunt accentuate de vânzările slabe ale vehiculelor electrice, ceea ce determină firme precum Mercedes-Benz Group AG să-și reevalueze planurile.
Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piață auto din Europa, au redus sau eliminat subvențiile pentru vehiculele electrice, ceea ce intensifică presiunea asupra liderilor din industrie, care se confruntă cu o concurență acerbă din partea Chinei. Conducerea Audi poartă discuții cu Guvernul Belgiei privind viitorul uzinei din Bruxelles, iar închiderea este doar una dintre opțiunile de restructurare luate în considerare de Volkswagen.