Teste nocturne la metrou cu trenuri moderne
Trenul Metropolis Ilfov a circulat pentru prima dată pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri, pentru a efectua teste în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, în vederea obținerii Agrementului Tehnic, conform anunțului făcut de Alstom.
În paralel, trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, iar trenul Ilfov derulează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5. Aceste teste sunt efectuate la diferite viteze și în condiții de circulație stabilite printr-o procedură bine definită. Ulterior, vor urma teste statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC).
Finalizarea tuturor testelor de validare este esențială, iar ultima etapă înainte de autorizarea circulației cu pasageri este testul de anduranță, care implică parcurgerea a 10.000 km fără călători pentru primul tren, cel care va obține Agrementul Tehnic pentru întreaga serie, urmat de câte 2.000 km pentru fiecare tren din lotul de 13 care va intra în circulație pe Magistrala 5.
Recent, a fost anunțat că al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex. Acesta poartă numele de Sibiu și se află acum în depoul Berceni, pregătindu-se pentru etapele necesare intrării în circulație. Astfel, lista trenurilor noi de metrou include: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu, iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj.
Compania Alstom a obținut un contract de la Metrorex SA pentru livrarea a până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, cu o valoare de peste 100 de milioane euro pentru primele 13 trenuri. Acest contract poate fi extins pentru livrarea a încă 17 trenuri, totalizând un proiect cu o valoare estimată de 240 de milioane euro.
Teste Nocturne la Metrou cu Trenuri Moderne
Recent, au avut loc teste nocturne la metroul din București, utilizând trenuri moderne, concepute special pentru acest sistem de transport. Fiecare tren este dotat cu 6 vagoane și are o capacitate de 216 locuri, organizate într-o dispunere longitudinală, inclusiv două zone speciale de acces pentru pasagerii cu dizabilități.
Aceste trenuri au o caroserie din oțel inoxidabil, măsoară 114 metri lungime și 3 metri lățime, având o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren. Configurația, culorile și finisajele trenurilor vor fi personalizate conform cerințelor clientului în etapa de proiectare.
În plus, trenurile vor beneficia de tehnologia CBTC (Communications-Based Train Control) la bord, asigurând compatibilitatea cu cele mai moderne sisteme de semnalizare de pe calea de rulare.