Unul din șapte români planifică cheltuieli de peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025
Potrivit unui studiu realizat de Kantar România, unul din șapte români a intenționat să cheltuie peste 5.000 de lei de Black Friday 2025, ceea ce reprezintă o creștere de 60% față de anul precedent. Electrocasnicele mici, hainele, televizoarele și telefoanele sunt cele mai căutate produse în această perioadă.
Interesul pentru Black Friday rămâne ridicat
Black Friday continuă să fie unul dintre cele mai populare evenimente de shopping din România, având o notorietate de peste 90%. Mai mult de jumătate dintre cei familiarizați cu acest eveniment au declarat că au planificat achiziții pentru ediția din acest an.
Demografia cumpărătorilor
Studiul relevă că bărbații care intenționează să cheltuie peste 5.000 de lei sunt de aproape trei ori mai numeroși decât femeile care au aceleași planuri. De asemenea, cei din generația Z (vârsta 18-24 de ani) manifestă cel mai ridicat nivel de încredere în eveniment, cu 50,4% dintre respondenți având încredere multă și foarte multă în Black Friday.
Produse preferate și categorii de consum
Printre categoriile de produse vizate, electrocasnicele mici ocupă primul loc, cu 39,2% din preferințele românilor, urmate de televizoare (29,5%), haine (28%), telefoane mobile (23%), mașini de spălat (17,1%), frigidere (16,1%) și încălțăminte (13,5%). Cosmeticele, de asemenea, se află în topul preferințelor, mai ales în rândul tinerilor (18-24 de ani) și al femeilor.
Studiul a fost realizat între 15-21 octombrie 2025, pe un eșantion reprezentativ de 2.002 respondenți cu vârste între 18 și 65 de ani, având o marjă de eroare maximă de 2,2% și un nivel de încredere de 95%.