Vânzările Tesla în China se prăbușesc
Tesla se confruntă cu o perioadă dificilă pe piața din China, similară cu declinul înregistrat în Europa și SUA. Vânzările din luna februarie au scăzut cu 49%, compania având un total de 30.688 vehicule vândute, comparativ cu 63.238 în ianuarie.
Declinul vânzărilor și așteptările clienților
Această situație este alimentată de așteptările clienților care amână achizițiile în anticiparea lansării versiunii actualizate a Model Y, cunoscută sub numele de Juniper. Deși în China mașina a fost disponibilă pentru comenzi din 10 ianuarie și livrările au început la sfârșitul lunii februarie, numărul mare de comenzi, aproximativ 200.000, nu se va traduce complet în vânzări, având în vedere că acestea sunt susținute de avansuri returnabile.
Perspective pentru Model Y facelift
În prima săptămână de livrări pentru Model Y facelift, au fost livrate 6.000 de vehicule, însă toate acestea au fost din seria Launch, ce include o garanție extinsă. Prețurile pentru aceste versiuni sunt de 36.400 dolari pentru modelul cu un singur motor și 41.900 dolari pentru varianta Long Range AWD. Oferirea variantei standard fără garanție extinsă a început pe 1 martie, însă impactul acesteia asupra vânzărilor rămâne de văzut.
Concluzie
În ciuda lansării Model Y facelift și a unor actualizări de software, Tesla se confruntă cu provocări semnificative pe piața chineză, cu un total de 93.926 de vehicule vândute în primele două luni, ceea ce reprezintă o scădere de 28,7% față de anul precedent.
Vânzările Tesla în China și provocările întâmpinate
Vânzările Tesla au înregistrat o scădere semnificativă în China, un moment dificil pentru companie, care se confruntă cu o concurență acerbă din partea producătorilor locali. Printre aceștia se numără BYD, Xpeng și, recent, Xiaomi, care își consolidează poziția pe piața auto electrică.
Răspunsul Tesla: Model Y facelift
În încercarea de a se redresa, Tesla plănuiește lansarea unui Model Y facelift, sperând că această nouă variantă va atrage din nou clienții și va stimula vânzările. Această strategie vine pe fondul creșterilor impresionante înregistrate de BYD, care a raportat o creștere de 161% în vânzări față de anul anterior, cu 318.000 de vehicule vândute în luna februarie.