Dacia C-Neo: Viitorul model compact surprins în teste pe șosea
Dacia se pregătește să lanseze în 2026 două noi modele din segmentul compact, conform declarațiilor șefului Dacia, Denis Le Vot. Marca românească își propune să intre pe un segment din care mulți constructori se retrag din motive de rentabilitate, considerându-l totodată o oportunitate.
Profit.ro a surprins recent pe șoselele din județul Argeș unul dintre aceste modele, camuflat. Este vorba despre un fastback de aproximativ 4,40 metri lungime și un monovolum mai mare decât Jogger, cu o lungime de circa 4,60 metri. Ambele modele vor împărtăși o serie de componente de caroserie, fiind dezvoltate pe aceeași platformă CMF-B, utilizată de Duster și Bigster.
Mașinile sunt concepute pentru a recâștiga clienții pe care Renault îi va pierde prin dispariția modelului Megane cu combustie și pentru a atrage clienți noi din segmentul modelelor compacte, cum ar fi Ford Focus. În ceea ce privește designul, informațiile disponibile sunt limitate, dar fotografiile surprinse de Profit.ro oferă detalii interesante despre aspectul viitorului model.
Modelul testat are o înălțime mai mică decât Duster, dar o gardă la sol mai mare decât Jogger sau Sandero. Caroseria fastback dispune de o lunetă înclinată, iar spatele ridicat reduce suprafața vitrată a hayonului. Deși majoritatea elementelor de caroserie sunt acoperite de un camuflaj detaliat, se remarcă mânerul de deschidere a ușilor din spate, similar cu cel de pe Duster și Bigster, precum și luminile spate, care par a avea un design liniar.
Viitorul model compact Dacia C-Neo surprins în teste pe șosea
Recent, modelul compact Dacia C-Neo a fost observat în timpul testelor pe șoselele din România. Deși unghiul din față al vehiculului nu oferă prea multe detalii, se remarcă grila cu un design în format romb, având o formă trapezoidală răsturnată. Farurile sunt dotate cu decupaje extrem de mici, ceea ce sugerează că testele se desfășoară, deocamdată, în timpul zilei.
Se poate observa o formă alungită a farurilor, asemănătoare cu cea de pe modelul Duster, iar capota motorului pare să fie profilată într-un mod similar. De asemenea, protecțiile pasajelor roților sunt vizibile, indicând că Dacia C-Neo va avea o apariție de tip crossover, caracteristică stilului Dacia.
Motorizări așteptate pentru Dacia C-Neo
În ceea ce privește motorizările, se preconizează că Dacia C-Neo va fi echipat cu familia de motoare 1.2 mild-hybrid, disponibile în diferite variante, inclusiv cu GPL. De asemenea, noul motor Hybrid de 1.8 litri, utilizat pe modelul Bigster, ar putea fi extins și pe Dacia C-Neo. Există posibilitatea ca modelul să beneficieze și de motorizarea 1.2 4×4 automată, cu motor electric de 48 volți pe spate, care va fi introdusă pe Bigster și ulterior pe Duster.
Producția și viitorul uzinei Dacia
Cele două modele, inclusiv Dacia C-Neo, au fost alocate, conform declarațiilor, uzinei Dacia din Mioveni. Aceasta va asigura suficientă capacitate de producție pentru următorii 7-8 ani, iar succesul celor patru noi modele planificate pentru lansare între 2024 și 2026 va influența, de asemenea, viitorul fabricii.