ANPC a intervenit la furnizorii de energie din România
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o acțiune de control între 23 septembrie și 4 octombrie 2024, în urma căreia au fost identificate nereguli severe la furnizorii de energie electrică din România. Din cei 111 furnizori verificați, 39 au fost găsiți în neregulă.
Controalele au avut ca obiect 187 de contracte și servicii, dintre care 56 au prezentat abateri. Ca rezultat al acestor nereguli, ANPC a aplicat 42 de amenzi contravenționale în valoare totală de 518.000 de lei, 14 avertismente și 7 măsuri complementare pentru remedierea abaterilor.
Nereguli constatate la furnizorii de energie
Printre deficiențele semnalate se numără:
- neemiterea facturilor conform contractelor încheiate;
- lipsa informațiilor clare privind perioada de facturare și modalitatea de acceptare a ofertei;
- informarea insuficientă a consumatorilor despre prețul final, care era disponibil doar online;
- practici comerciale înșelătoare, cum ar fi prezentarea prețului ca fiind “avantajos”;
- nerespectarea prevederilor contractuale legate de emiterea facturilor pentru energia electrică consumată;
- lipsa emiterii facturilor lunare pentru prosumatori;
- nerespectarea termenului de 30 de zile pentru informarea consumatorului despre modificările contractuale;
- greșeli în emiterea facturilor, afectând interesele economice ale consumatorilor;
- deficiențe în parametrii de calitate a energiei electrice furnizate;
- facturarea unor servicii de furnizare a energiei electrice neprestate.
Președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a subliniat angajamentul instituției de a proteja drepturile consumatorilor și a asigura respectarea legislației în domeniu.