Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: S-a descoperit legătura dintre căsătorie și demență.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > S-a descoperit legătura dintre căsătorie și demență.
Curiozitati

S-a descoperit legătura dintre căsătorie și demență.

Data: 11 aprilie 2025 - 04:31
Petrache Poenaru 293
Distribuie
a fost descoperita legatura dintre casatorie si dementa 67f7d2771dd84

Sursa foto: Google Images

Legătura dintre căsătorie și demență

Un studiu recent realizat de cercetători de la Colegiul de Medicină al Universității de Stat din Florida a adus în atenție o legătură surprinzătoare între căsătorie și riscul de demență. Conform cercetării, căsătoria ar putea crește riscul de apariție a demenței, contrar concluziilor anterioare care sugerau că persoanele căsătorite beneficiază de un risc mai scăzut de boli.

Studiul a analizat dosarele medicale ale 24.107 persoane în vârstă, cu o medie de 71,8 ani, pe o perioadă de 18 ani. Participanții au fost împărțiți în patru categorii: căsătoriți, văduvi, divorțați și persoane care nu s-au căsătorit niciodată. Rezultatele au arătat că persoanele care nu au fost niciodată căsătorite au avut un risc cu 40% mai mic de a dezvolta demență, comparativ cu cele căsătorite.

De asemenea, riscul a scăzut cu 27% în rândul persoanelor văduve și cu 34% în cazul celor divorțate. Chiar și după ajustarea pentru alți factori, cum ar fi educația și predispozițiile genetice, persoanele necăsătorite au rămas cu un risc cu 24% mai mic de demență, iar cele divorțate cu 17%.

Explicațiile posibile ale legăturii

Specialiștii sugerează că persoanele necăsătorite au o viață socială mai activă, fiind mai implicate în comunitate și având relații sociale mai strânse. De asemenea, după un divorț sau pierderea unui partener, mulți oameni au raportat o creștere a stării de bine, ceea ce ar putea contribui la sănătatea creierului. În contrast, o căsnicie nefericită ar putea avea efecte negative asupra sănătății mintale.

Este important de menționat că alte studii anterioare au indicat că persoanele căsătorite ar putea fi mai protejate de demență. Aceste discrepanțe pot fi atribuite diversității grupurilor studiate și modului diferit în care au fost analizate riscurile. Cu toate acestea, concluziile actualului studiu sugerează că toate categoriile de persoane necăsătorite prezintă un risc mai scăzut de demență în comparație cu persoanele căsătorite, contrazicând majoritatea cercetărilor anterioare.

Acest studiu a fost publicat în revista științifică Alzheimer’s & Dementia.

Legătura dintre căsătorie și demență

Recent, cercetătorii au descoperit o legătură semnificativă între căsătorie și riscul de a dezvolta demență. Studiile sugerează că persoanele căsătorite au șanse mai mici de a suferi de această afecțiune comparativ cu cele necăsătorite sau divorțate. Această descoperire subliniază importanța relațiilor stabile și a sprijinului emoțional în menținerea sănătății cognitive pe termen lung.

Se consideră că partenerii de viață contribuie la sănătatea mentală prin sprijin emotional, stimulare socială și activități comune, toate acestea având un impact pozitiv asupra funcțiilor cognitive. Astfel, căsătoria ar putea oferi nu doar o conexiune emoțională, ci și beneficii pentru sănătatea creierului.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent alerta pe dunare in zona vadu oii o barca cu pescari s a rasturnat 67f7d1ab18c64 ALERTĂ pe Dunăre, în zona Vadu Oii! O barcă cu pescari s-a răsturnat
Articolul următor polul nord s ar putea deplasa cu 27 de metri mai spre vest pana la finalul secolului 67f7d28a50400 Polul Nord ar putea să se deplaseze cu 27 de metri spre vest până la sfârșitul secolului
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 371
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 33
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 264
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 209
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 187
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 264

Te-ar putea interesa și...

noi imagini extraordinare cu suprafata planetei mercur surprinse de sonda bepicolombo 67822ef5663b9
Curiozitati

Imagini extraordinare cu suprafața planetei Mercur, surprinse de sonda BepiColombo

11 ianuarie 2025 363
ar putea padurea amazoniana sa supravietuiasca unei secete lungi 682ca2fd4d634
Curiozitati

Pădurea amazoniană poate supraviețui unei secete prelungite?

20 mai 2025 391
un celebru mormant care l ar fi adapostit pe tatal lui alexandru cel mare ascunde cu totul altceva 68291803294a7
Curiozitati

Un celebru mormânt, ce ar fi adăpostit tatăl lui Alexandru cel Mare, ascunde cu totul altceva

18 mai 2025 288
ras al khaimah locul de origine al legendarului navigator supranumit leul marilor 68dab0338359d
Curiozitati

Ras Al Khaimah, locul de origine al legendarului navigator cunoscut ca „Leul Mărilor”

29 septembrie 2025 93
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?