Hot News
Cutremur în Columbia. Femeia care a supraviețuit 37 de ore sub dărâmături a decedat la spital. „Aș vrea ca totul să se termine repede”
Liechtenstein modifică reglementările de succesiune: O femeie are dreptul să moștenească tronul.
Nicușor Dan a fost surprins alături de Mirabela Grădinaru la slujba de Adormirea Maicii Domnului în zona Munților Făgăraș.
Diana Buzoianu convoacă „de urgenţă” conducerea Romsilva la Ministerul Mediului, în urma analizei ANAP
Șefa CCR clarifică situația după informațiile privind întâlnirea cu Ilie Bolojan în biroul președintelui Senatului
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute
Economic

Urban.ro – Un nou studiu dezvăluie alimentul consumat de multe persoane care afectează somnul și intensifică visele neplăcute

Data: 4 iulie 2025 - 07:52
Petrache Poenaru 114
Distribuie
urban ro un nou studiu dezvaluie alimentul consumat de multe persoane care tulbura somnul si intensifica visele urate 686769be55fa1

Sursa foto: Google Images

Consumul de produse lactate și impactul asupra somnului

Un studiu recent a evidențiat faptul că consumul de produse lactate înainte de culcare poate avea efecte negative asupra somnului, inclusiv intensificarea coșmarurilor. O echipă de cercetare condusă de dr. Tore Nielsen de la Universitatea din Montreal a identificat o legătură între intoleranța la lactoză și apariția coșmarurilor, sugerând că disconfortul gastrointestinal nocturn poate perturba somnul și influența conținutul viselor.

Studiul, realizat pe un eșantion de 1.082 de studenți canadieni de la Universitatea MacEwan, a investigat durata și calitatea somnului, visele, coșmarurile și legăturile dintre alimentație și somn. Rezultatele au arătat că severitatea coșmarurilor este asociată cu intoleranța la lactoză și alte alergii alimentare, iar disconfortul cauzat de simptomele digestive nocturne poate duce la tulburări semnificative ale somnului.

Percepția asupra alimentelor și visele

Mulți participanți au menționat că brânza, deserturile și mâncărurile picante sunt responsabile pentru visele lor neplăcute. Aproape 5,5% dintre respondenți au declarat că sunt convinși că anumite alimente le influențează visele, iar 40% cred că mesele târzii le afectează somnul. Deși credința că alimentele pot influența visele există de mult timp, dovezile științifice au fost limitate până de curând.

Dr. Nielsen și colegii săi au observat că persoanele cu diete mai puțin sănătoase tind să aibă vise mai negative și dificultăți în a-și aminti visele. Comparativ cu un studiu similar realizat acum un deceniu, mai puțini respondenți fac acum legătura între alimentație și vise, un fenomen atribuit conștientizării crescută a intoleranțelor alimentare.

Marie-Pierre St-Onge, director al Centrului de Excelență pentru Somn și Cercetare Circadiană din cadrul Universității Columbia, a subliniat că problemele gastrointestinale pot contribui la tulburările de somn, afectând astfel conținutul viselor.

Alimentul care tulbură somnul și intensifică visele urâte

Un nou studiu realizat de cercetătorii Nielsen și Russell Powell a scos la iveală o legătură semnificativă între consumul de produse lactate și apariția coșmarurilor. Deși acest domeniu rămâne insuficient explorat, cercetătorii intenționează să continue studiile pentru a testa ipoteza pe diverse grupuri de vârstă și stiluri de viață.

Cercetarea sugerează o corelație puternică între intoleranța la lactoză și visele neplăcute. Autorii studiului atrag atenția asupra faptului că o dietă precară poate afecta calitatea somnului, iar inversul este, de asemenea, posibil. Nielsen recomandă oamenilor să fie atenți la alimentația lor, în special înainte de culcare, și să implementeze schimbări simple în dietă pentru a îmbunătăți calitatea somnului, fără a necesita ajutorul unui specialist.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent grupul baltic piletilevi cel mai mare jucator din europa centrala preia integral bilete ro entertix ro si myticket ro 686769ae2ad53 Grupul baltic Piletilevi, cel mai mare jucător din Europa Centrală, achiziționează complet Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
Articolul următor Festivalul ediția a V-a | 8 zile de artă și aproape 100 de evenimente culturale gratuite la 2 Mai
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cutremur in columbia femeia care a supravietuit 37 de ore sub daramaturi a murit la spital as vrea ca totul sa se termine repede 6a80c7240da9d

Cutremur în Columbia. Femeia care a supraviețuit 37 de ore sub dărâmături a decedat la spital. „Aș vrea ca totul să se termine repede”

15 august 2026 308
liechtenstein schimba regulile de succesiune o femeie poate mosteni tronul 6a80bc9d5d2c1

Liechtenstein modifică reglementările de succesiune: O femeie are dreptul să moștenească tronul.

15 august 2026 20
nicusor dan a fost surprins alaturi de mirabela gradinaru la slujba de adormirea maicii domnului in zona muntilor fagaras 6a80b91376f73

Nicușor Dan a fost surprins alături de Mirabela Grădinaru la slujba de Adormirea Maicii Domnului în zona Munților Făgăraș.

15 august 2026 183
diana buzoianu convoaca de urgenta conducerea romsilva la ministerul mediului dupa analiza anap 6a80ae8cd064c

Diana Buzoianu convoacă „de urgenţă” conducerea Romsilva la Ministerul Mediului, în urma analizei ANAP

15 august 2026 22
sefa ccr face precizari dupa aparitia informatiilor ca s ar fi intalnit cu ilie bolojan in biroul presedintelui senatului 6a80ac35ae872

Șefa CCR clarifică situația după informațiile privind întâlnirea cu Ilie Bolojan în biroul președintelui Senatului

15 august 2026 311
un asistent ia a spart site ul unei sali de sport si a dat afara un alt client dupa ce i s a cerut sa faca o rezervare 6a80ab0905048

Un asistent IA a compromis site-ul unei săli de sport și a eliminat un alt client, după ce a fost solicitat să efectueze o rezervare.

15 august 2026 20

Te-ar putea interesa și...

ministrul mediului sper ca 2025 sa fie anul in care spunem un adio definitiv produselor pescaresti congelate venite de la mii de kilometri distanta 675c72a380ca6
Economic

Ministrul Mediului: Sper ca 2025 să fie anul în care spunem un „Adio” definitiv produselor pescărești congelate din import.

14 decembrie 2024 431
cfr sa anunta restrictii de viteza din cauza caniculei 6a3e7135a4e70
Economic

CFR SA anunță restricții de viteză din cauza temperaturilor ridicate

26 iunie 2026 102
de ce stramtoarea ormuz pe care iranul ameninta ca o va inchide este vitala pentru comertul mondial 685a722f06979
Economic

Importanța strâmtorii Ormuz, amenințată de Iran cu închidere, pentru comerțul mondial

24 iunie 2025 308
baidu vrea sa si extinda serviciile de robotaxi in europa 68248f93eeea0
Economic

Baidu își propune să-și extindă serviciile de robotaxi în Europa

14 mai 2025 341
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?