Copiii din România, la jumătatea clasamentului privind bunăstarea
Un raport recent publicat de UNICEF Innocenti arată că România se clasează pe locul 16 dintre 36 de țări cu venituri ridicate în ceea ce privește bunăstarea copiilor. Această poziție plasează România deasupra Regatului Unit, care ocupă locul 21 în același clasament.
În ceea ce privește sănătatea mintală, România se află pe locul 5, ceea ce sugerează că, în comparație cu alte națiuni, copiii români beneficiază de un mediu mai favorabil în acest domeniu. Totuși, în ceea ce privește sănătatea fizică și competențele, România se situează pe locul 32, ceea ce indică necesitatea unor îmbunătățiri semnificative.
Raportul subliniază că, în general, copiii din întreaga lume se confruntă cu rezultate școlare slabe, o creștere a obezității și un sentiment crescut de nefericire comparativ cu anii anteriori. Aceste aspecte sunt esențiale pentru a înțelege provocările cu care se confruntă tinerii în contextul actual.
În concluzie, deși România se află la jumătatea clasamentului privind bunăstarea copiilor, există încă domenii care necesită atenție și acțiuni concrete pentru a asigura un viitor mai bun pentru cei mici.
Copiii din România, la jumătatea clasamentului privind bunăstarea
Potrivit raportului UNICEF, copiii din România se află pe locul 26 în clasamentul privind bunăstarea. Satisfacția în viață în rândul copiilor români de 15 ani a scăzut de la 85% în 2018 la 81% în 2022. De asemenea, procentul copiilor de 15 ani care se confruntă frecvent cu bullying-ul a scăzut de la 33,8% în 2018 la 24,6% în 2022.
Starea de sănătate a copiilor
În ceea ce privește sănătatea fizică, raportul arată că 23% dintre copiii cu vârste cuprinse între 5 și 19 ani din România erau supraponderali în 2022, în creștere de la 21% în 2018.
Măsuri recomandate de UNICEF
Raportul UNICEF îndeamnă autoritățile și factorii implicați să adopte măsuri în mai multe domenii pentru a opri declinul bunăstării copiilor. Printre acestea se numără:
- Sprijinirea dezvoltării competențelor, inclusiv a abilităților de scris-citit, aritmetice și digitale, precum și a abilităților sociale și emoționale, în special pentru copiii care au avut de suferit în timpul pandemiei și pentru cei din medii defavorizate.
- Îmbunătățirea sănătății mintale prin acțiuni de promovare și prevenire, furnizând servicii specializate și combatând violența și bullying-ul, atât online, cât și offline.
- Îmbunătățirea sănătății fizice prin asigurarea accesului la alimente nutritive și prin restricționarea comercializării și promovării alimentelor nesănătoase.
- Implicarea copiilor pentru a înțelege mai bine experiențele și opiniile lor și găsirea unor soluții împreună cu aceștia pentru promovarea bunăstării.